Skoro 3 tisíce úplně nových aut od BMW už 4 roky hnijí na parkovišti aukční firmy

Vypadá to jako neuvěřitelné plýtvání, cena těchto aut se bude pohybovat v miliardách korun. Jenže jak už to bývá, vše má i v tomto případě své obtížně řešitelné důvody.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Skoro 3 tisíce úplně nových aut od BMW už 4 roky hnijí na parkovišti aukční firmy

22.9.2019 | Petr Miler

Vypadá to jako neuvěřitelné plýtvání, cena těchto aut se bude pohybovat v miliardách korun. Jenže jak už to bývá, vše má i v tomto případě své obtížně řešitelné důvody.

V minulosti jsme viděli řadu míst, na kterých se ve větším počtu nacházela více či méně cenná auta léta ponechaná na pospas vlastnímu osudu, nic podobného jako v tomto případě jsme ale ještě nezaznamenali. Už pohled na léta opuštěné, nikdy nejeté BMW M4 trhá srdce, takových aut se ale vedle něj nachází ještě dalších 2 995.

Neděláme si legraci, na jediném místě se v roce 2015 sešlo 2 996 úplně nových aut od BMW (najdeme tu tedy krom bavoráků i Mini a Alpiny, snad žádný Rolls-Royce) a zůstávají na něm dodnes. Jejich budoucí osud je neznámý, už ten dosavadní je ale hodný pozornosti.

Oním místem je parkoviště kanadské firmy ADESA ve Vancouveru, na které se dostala poté, co v roce 2015 zasáhla přístav v Halifaxu sněhová bouře. To by samo o sobě až tak nevadilo, následkem této události byly ale vozy po delší čas vystaveny kontaktu se slanou vodou a automobilka se obávala, že je to mohlo poznamenat natolik, že je raději stáhla z oběhu.

Všech 2 996 aut tedy nikdy nedorazilo k zákazníkům a jako úplně nová byla odstavena na zmíněném místě. Toto řešení potvrdilo i kanadské zastoupení BMW, třebaže není schopno bez znalosti konkrétních VIN stoprocentně potvrdit, zda se ve všech případech jedná o tyto vozy. Podle zprávy automobilky je u Mini problém hlavně s „korozí kabelů startéru, které mohou vést k neschopnosti motoru znovu nastartovat”, u BMW a Alpin pak v tom, že „mazivo interních komponentů v tyči řízení mohlo být vystaveno vodě či soli, což může vést k nutnosti použít věší než normální sílu k tomu, aby auto zatočilo”.

Chápeme, že podobných problémů by se na autech mohlo objevit i více a BMW nechce riskovat, že se s jejich následky bude muset někdo z jeho zákazníků potýkat. Stáhnutí z oběhu je tedy korektní řešení, úplně ale nerozumíme tomu, proč jsou auta na stejném místě dodnes.

Automobilka se k tomu nevyjádřila, v její moci už jistě nejsou, neboť náklad byl pojištěn. Zákazníky to také nemusí zajímat, dostali se zpožděním jiné vozy. Zřejmě jde tedy o neschopnost pojišťovny se s použitelnými zbytky vypořádat s větší ctí - ADESA umí zajistit rozprodej vozů na náhradní díly, patrně je ale obtížné určit, které komponenty jsou v pořádku a které ne. A tak se čeká. Na co přesně, není známo, na auta je ale rozhodně smutný pohled.


Skoro 3 tisíce úplně nových aut od BMW už 4 roky hnijí na parkovišti aukční firmy - 1 - 3 tisice novych BMW Mini Alpina Vancouver 4 roky 01Skoro 3 tisíce úplně nových aut od BMW už 4 roky hnijí na parkovišti aukční firmy - 2 - 3 tisice novych BMW Mini Alpina Vancouver 4 roky 02Skoro 3 tisíce úplně nových aut od BMW už 4 roky hnijí na parkovišti aukční firmy - 3 - 3 tisice novych BMW Mini Alpina Vancouver 4 roky 03
Skoro 3 tisíce úplně nových BMW, Mini a Alpine po kontaktu se slanou vodou čtyři roky čeká na spásu v kanadském Vancouveru

Zdroj: Jalopnik

Petr Miler

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama