Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Opel Astra OPC, GTC, sedan a kombi asi nebudou jiné. Pokud budou (ilustrace)
3.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné OPC i praktická karoserie již byly potvrzeny, nad dalšími se zatím vznáší otazníky. Vše bude záviset na úspěchu prvních vlaštovek.
S novou generací Opelu Astra nás německá automobilka seznámila v pondělí. Šlo ovšem pouze o virtuální představení nejočekávanějšího rodinného hatchbacku letošního roku, naživo jej totiž spatříme až na sklonku léta ve Frankfurtu. Prodej vozu bude odstartován krátce poté, tím ovšem značka pouze uzavře první kapitolu jedné knihy. Ty další však teprve čekají na „přečtení“.
Momentálně se přitom hned tři amatérští ilustrátoři vrhli na věštění z křišťálové koule, díky čemuž si můžeme prohlédnout možnou podobu verze OPC, třídveřového hatchbacku, čtyřdveřového sedanu i pětidveřového kombíku. Zda jde o pravděpodobnou realitu či naprostou fikci, aktuálně nedokážeme dokonale posoudit, přikláníme se ale k první možnosti. A o samotných modelech si můžeme říci mnohé.
Jako první si na přetřes vezmeme Astru OPC, která v rámci diety zajde ještě dále než pětidvířko, jenž vůči předchůdci zhublo o 120 kilogramů. Opel totiž již dříve naznačil, že vrcholné provedení shodí dalších třicet kilo, díky čemuž by „suchá” hmotnost mohla poklesnout na přibližně 1,3 tuny. VW Golf GTI by tedy v tomto ohledu dostal rovnocenného soupeře.
Po stránce výkonů by ale Opel mohl mít navrch, neboť produkovat má minimálně 280 koní. Finální cifra se možná nakonec přehoupne přes třísetkoňovou hranici, vše ale bude záležet na použitém motoru. Zatímco totiž některé zdroje zmiňují opětovné použití přeplňovaného dvoulitru, jiné naznačují downsizing a příchod jedna-šestky turbo.
Jak vše dopadne, to se dozvíme až někdy v závěru příštího roku, kdy by vrcholný model mohl být představen. Do té doby bude mít Opel hromadu práce s představením kombíku a případně i oněch dalších dvou verzí. Zda ale dorazí jak třídvířko, tak i sedan, to bude nejspíše záviset na úspěchu pětidvířka a nejpraktičtějšího modelu v řadě.
Neoficiálního ztvárnění se dočkala vrcholná verze OPC...
Sedan vypadá dle maďarského webu prapodivně...
...na kombík se pak zaměřili dokonce dva amatérští designéři
Ilustrace: Virtuel-car, RM.Design, X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva