Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani znovu popřelo podvádění v Top Gearu, obě sady pneumatik byly silniční
28.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pagani v oficiálním prohlášení potvrdilo naše předpoklady. Pro ostré kolo použilo pneumatiky typu P Zero Corsa, které byly vyvinuty speciálně pro Huayru.
Dnes ráno jsme vás informovali o tom, že Pagani možná podvádělo, když dříve dosáhlo s modelem Huayra nejlepšího času v tzv. Power Lap britského Top Gearu. Pokud se vám nechce pročítat celou první zprávu (ale pro osvětlení to vřele doporučujeme), můžeme ve zkratce říci, že italská automobilka měla podvádět tím, že pro měřené kolo na vůz obulo zvláštní pneumatiky bez silniční homologace. To samo o sobě nezní problematicky, jenže pravidla Top Gearu vyžadují na trati kompletně silniční specifikaci vozu a to by takto vybavená Huayra nesplňovala.
Případ je ale komplikovanější. Už v době vydání prvního článku bylo zřejmé, že Italové opravdu použili dvě různé sady pneumatik. To nic a nikdo nezakazuje, otázkou ale bylo, co je vlastně zač sada číslo dvě. První jsou na vůz standardně montované, vysoce výkonné pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo (není to naopak, jak mylně uvádí některá média, Trofea jsou „ty se vzorkem”), druhou pak „gumy”, které zdály být modelem P Zero Corsa (semi-slicky s minimem vzorku). Jenže byly použity v rozměru, v němž Pirelli tuto pneumatiku nikdy nevyrábělo, a tak někteří pojali podezření, že jde jen o upravené slicky.
Už prve jsme konstatovali, že „silniční legálnost” pneumatik je věcí značně formální a pneumatiky mohly být i se silniční homologací vyvinuty Pirelli přímo pro Huayru. A právě to se také potvrdilo.
V tiskovém prohlášení, které nám od Pagani dorazilo, výrobce uvádí, že jde o pneumatiky „odvozené od slicků používaných na modelu Zonda R” neboť oba modely „sdílí stejné zavěšení kol”. Jde však o pneumatiky připravené přímo Pirelli pro potřeby montáž na Huayru, mají tedy silniční homologaci pouze (stejně jako Corsy ve všech jiných rozměrech) s upozorněním, že nejsou vhodné pro jízdu v silném dešti.
Formálně tedy Pagani nepodvádělo a pokud jsme vám v prvním článku dávali na výběr, jestli je jednání výrobce chytrým tancem v mezích možného, nebo pohybem za hranicí, nyní se přikláníme k možnosti číslo jedna. Nezní to fér a můžeme si říci, že poražený Ariel Atom V8 by se stejně speciálně připraveným obutím byl pravděpodobně rychlejší. Ale kdo Arielu (nebo jakékoli jiné automobilce) brání spojit se s některým výrobcem pneumatik a nechat si pro svůj vůz vyvinout silniční pneumatiky, se kterými bude vůz fungovat co možná nejlépe? Odpověď zní nikdo, takže jde od Pagani jen o využití možností až do krajnosti, jiní měli a mají tentýž prostor...
Pagani udělalo jednu podstatnou a úplně zbytečnou chybu. Zprvu tvrdilo, že vůz byl testován pouze na pneumatikách P Zero Trofeo, i když z fotek je zřejmé, že auto po část testu používalo speciálně připravené Corsy. I ty jsou ale formálně silniční a nelze tedy tvrdit, že by překročilo pravidla Top Gearu - i když daný rozměr připravilo Pirelli speciálně pro Huayru, v jiných rozměrech si je můžete obout třeba na silniční Porsche...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 2 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 3 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 5 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 6 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva