Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu

České zastoupení značky Peugeot uvedlo na trh dva hybridní modely, které využívají pro pohon všech kol kombinaci turbodieselu a elektromotoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu

16.5.2012 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

České zastoupení značky Peugeot uvedlo na trh dva hybridní modely, které využívají pro pohon všech kol kombinaci turbodieselu a elektromotoru.

S hybridy jako by se u nás tento týden roztrhl pytel. Po představení dalších modelů s tímto druhem pohonu od Toyoty tu máme dva průkopníky z Evropy, kteří však používají turbodieselu pohánějící přední kola. Ty zadní má na starosti elektromotor. Koncern PSA tak dlouho vyvíjený hybridní pohon u značky Peugeot nejprve implantoval do crossoveru 3008 Hybrid4 a efektně vypadajícího kombi 508 s přídomkem RXH.

Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné, dvousetkoňové verzi, připomínající svým vzhledem třeba Audi A6 Allroad. Jeho efektní vzhled doplňuje bohatá výbava (bezklíčový přístup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková osmnáctipalcová kola, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém, atd.). Cena na českém trhu byla stanovena na 995 000 korun, což není sice málo, ale přesto si myslím, že tento vůz se bude prodávat dobře hlavně firemním zákazníkům. Vypadá hodně dobře, jeho praktičnost přidáním baterií do podlahy zavazadlového prostoru zas až tak neutrpěla a výhodou je zde pohon obou náprav.

O dvě stě tisícovek méně (799 900 Kč) pořídíte základní verzi hybridní 3008 (Active 99gr 2,0 HDI FAP 2-Tronic), která také kombinuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Elektromotor i celá architektura pohonu je ale stejná jako u RXH, takže vůz může jezdit ve čtyřech režimech, které si řidič přepíná pomocí otočného ovladače na středovém tunelu. Zajímavostí je, že se oba hybridní modely nezbavili možnosti tažení přívěsu a na plnou baterii ujedou v případě čistě elektrického pohonu zhruba dva kilometry maximálně šedesátikilometrovou rychlostí. Větší stoupání či klesání však jen na „elektriku” nezvládnou, protože už jen kvůli tlaku v brzdovém okruhu se spustí spalovací motor.

Pokud vás tyto modely oslovily, u českých dealerů jsou od této chvíle bezpečně k mání.


Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 1 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid15Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 2 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid16Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 3 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid17Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 4 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid18Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 5 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid19Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 6 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid20Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 7 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid21Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 8 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid22Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 9 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid23
Peugeot 508 RXH

Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 10 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid03Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 11 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid04Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 12 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid05Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 13 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid06Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 14 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid07Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 15 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid08Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 16 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid09Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 17 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid10Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 18 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid11Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 19 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid12Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 20 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid13Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu - 21 - PeugeotHybrid PeugeotHybrid14
Peugeot 3008 Hybrid4

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.