Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu
16.5.2012 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
České zastoupení značky Peugeot uvedlo na trh dva hybridní modely, které využívají pro pohon všech kol kombinaci turbodieselu a elektromotoru.
S hybridy jako by se u nás tento týden roztrhl pytel. Po představení dalších modelů s tímto druhem pohonu od Toyoty tu máme dva průkopníky z Evropy, kteří však používají turbodieselu pohánějící přední kola. Ty zadní má na starosti elektromotor. Koncern PSA tak dlouho vyvíjený hybridní pohon u značky Peugeot nejprve implantoval do crossoveru 3008 Hybrid4 a efektně vypadajícího kombi 508 s přídomkem RXH.
Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné, dvousetkoňové verzi, připomínající svým vzhledem třeba Audi A6 Allroad. Jeho efektní vzhled doplňuje bohatá výbava (bezklíčový přístup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková osmnáctipalcová kola, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém, atd.). Cena na českém trhu byla stanovena na 995 000 korun, což není sice málo, ale přesto si myslím, že tento vůz se bude prodávat dobře hlavně firemním zákazníkům. Vypadá hodně dobře, jeho praktičnost přidáním baterií do podlahy zavazadlového prostoru zas až tak neutrpěla a výhodou je zde pohon obou náprav.
O dvě stě tisícovek méně (799 900 Kč) pořídíte základní verzi hybridní 3008 (Active 99gr 2,0 HDI FAP 2-Tronic), která také kombinuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Elektromotor i celá architektura pohonu je ale stejná jako u RXH, takže vůz může jezdit ve čtyřech režimech, které si řidič přepíná pomocí otočného ovladače na středovém tunelu. Zajímavostí je, že se oba hybridní modely nezbavili možnosti tažení přívěsu a na plnou baterii ujedou v případě čistě elektrického pohonu zhruba dva kilometry maximálně šedesátikilometrovou rychlostí. Větší stoupání či klesání však jen na „elektriku” nezvládnou, protože už jen kvůli tlaku v brzdovém okruhu se spustí spalovací motor.
Pokud vás tyto modely oslovily, u českých dealerů jsou od této chvíle bezpečně k mání.
Peugeot 508 RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva