Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfovi vývoje motorů Mercedesu pro Formuli 1 se prý během prvních testů nových šestiválců rozlil po tváři široký úsměv. Je ovšem první a zatím i jediný.
Letošní sezóna Formule 1 je zřejmě pro další spoustu fanoušků královské motoristické disciplíny tou poslední. Důvodem je řada nových technických omezení, které další rok vejdou v platnost a mimo jiné počítají i s nahrazením současných atmosférických 2,4litrových osmiválců přeplňovanými 1,6litrovými motory V6. Jejich nedostatků bude jistě více, podle principála F1 Bernieho Ecclestonea ale především znějí tragicky, s čímž souhlasí i šéf Ferrari Luca di Montezemolo. A to i když se jedná o pohonné jednotky z jeho vlastní stáje.
Co není dobré pro vybraná ouška prezidenta italské značky ale může být zajímavé pro jiné. Šéf vývoje motorů Mercedes F1 Andy Cowell totiž aktuálně prohlásil, že šestiválce doplněné turbodmychadlem nejenže nejsou tragédií, dokonce se mu i v případě zvukového projevu zamlouvají. Sice prý nejsou tak hlasité, znějí ovšem „sladce”. „Měl jsem tu čest být přítomen prvnímu nahození motoru, přičemž během chodu se mi po tváři rozlil velký úsměv,“ prohlásil Cowell po prvních testech. A Cowelovi je přeplňování vůbec sympatické, jako přednost neopomněl zmínit ani poněkud jednoznačnější fakta - nižší hmotnost agregátů a vyšší výkon, který budou s to navzdory až směšnému objemu ze svého nitra vydolovat.
Bude tedy ještě zajímavé sledovat, jak se celá věc nakonec vyvine. S prvními videy s prototypy monopostů s šestiválcovými agregáty nebo alespoň samotnými motory můžeme počítat již letos a zejména v případě zvuku jsme na jejich projev docela zvědavi. Pak se uvidí, zda je na místě přiklonit se spíše na stranu Ferrari, nebo Mercedesu. Jisté tušení ale již máme, stačí si poslechnout odlišný projev silničních motorů, shodou okolností právě těchto dvou výrobců, v srovnání Pagani Huayra a Ferrari F12 Berlinetta. Pagani může být setsakra dobré auto, jeho srdce ale vedle obdobné jednotky Ferrari zní jako zmírající maratónský běžec...
Přeplňované motory V6 se příští rok stanou nedílnou součástí světa Formule 1. Mají prý přinést více výkonu, ale také méně otáček a horší ovladatelnost. Diskutabilní je nyní ovšem hlavně jejich zvuk
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 6 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 8 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 9 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 11 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva