Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně

Renault si pro svůj fatálně neúspěšný elektrosedan představuje posmrtný život v Číně. Podle Ghosna Renault jedná s úřady a je připraven zahájit výrobu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně

18.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault si pro svůj fatálně neúspěšný elektrosedan představuje posmrtný život v Číně. Podle Ghosna Renault jedná s úřady a je připraven zahájit výrobu.

Elektrická verze sedanu Fluence patří k velmi málo úspěšným vozidlům Renaultu, jak svědčí i ukončení výroby tohoto vozu zkraje letošního roku. Naopak standardní Fluence zákazníky docela táhne, třebaže ne všude. Ani životní dráha elektrického Fluence ještě nemá být zcela skončena - automobilka jej chce začít vyrábět v Číně a nabízet jen na tomto trhu.

Podle šéfa automobilky Carlose Ghosna probíhají jednání s čínskými úřady. Pokud dopadnou dobře, je Renault „připraven vyrábět Fluence v Číně”. Pravděpodobně by se prodával pod nějakou jinou značkou, zatím však není jasné, pod jakou. Výroba by jistě byla z většinové části v režii Dongfeng Motor, čínského partnera Renaultu.

Elektromobily jsou v Číně docela dobrým nápadem; alespoň na papíře to tak vypadá. Státní, ale i provinční podpory jsou obrovské - například v Šanghaji v přepočtu až okolo půl milionu korun. K tomu také ve velkých městech dostanete registrační značky normálně, neúčastníte se loterie o registraci auta, která je jediným způsobem, jak získat registraci na auto se spalovacím motorem.

Přesto si však v celé Číně vybralo automobil na baterky jen asi 6 900 lidí. To představuje 0,3 promile všech automobilů v loňském roce v Číně prodaných. V realitě tedy převažují jejich nevýhody, kterých není málo. Snaha Renaultu vyrábět a prodávat elektrické sedany Fluence v Číně se tedy s velkou pravděpodobností setká s neúspěchem, stejně jako v Evropě.


Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 1 - Renault Fluence ZE oficialni 01Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 2 - Renault Fluence ZE oficialni 02Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 3 - Renault Fluence ZE oficialni 03Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 4 - Renault Fluence ZE oficialni 04Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 5 - Renault Fluence ZE oficialni 05Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 6 - Renault Fluence ZE oficialni 06Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 7 - Renault Fluence ZE oficialni 07Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 8 - Renault Fluence ZE oficialni 08Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 9 - Renault Fluence ZE oficialni 09Renault Fluence Z.E. byl globální propadák, teď mu Francouzi lajnují kariéru v Číně - 10 - Renault Fluence ZE oficialni 10
Renault chce nabízet Fluence Z.E. v Číně, dopadnou-li dobře jednání s úřady

Zdroj: Auto news

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.