Rolls-Royce Drophead Coupe od Pininfariny: prapodivné retro za 44 milionů

O italsko-britské kreaci se neví vůbec nic s výjimkou ceny. Ve srovnání s předchozím Hyperionem jí ovšem zůstala zadní sedadla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Rolls-Royce Drophead Coupe od Pininfariny: prapodivné retro za 44 milionů

12.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Rolls-Royce Drophead Coupe od Pininfariny: prapodivné retro za 44 milionů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O italsko-britské kreaci se neví vůbec nic s výjimkou ceny. Ve srovnání s předchozím Hyperionem jí ovšem zůstala zadní sedadla.

Karosárna Pininfarina je spjata především s modely Ferrari. To ovšem není překážkou na cestě k řadě dalších spojenectví, mezi něž se počítá i spolupráce s automobilkou Rolls-Royce a jejími zákazníky. S Brity přitom Italové začali spolupracovat již šest let po druhé světové válce, kdy se na světlo světa dostalo na zakázku postavené kupé Silver Dawn. Od té doby jsme mohli přivítat celou řadu výjimečných vozů, přičemž takový kabriolet Bentley Azure (nesmíme zapomínat, že před koupí Volkswagenem spadala tato značka pod Rolls-Royce) se v karosárně Pininfariny dokonce vyráběl.

S příchodem nového milénia se však zdá, že jakákoliv snaha o italskou individualizaci pýchy britského automobilového průmyslu končí špatně. Poprvé se tak stalo s vozem zvaným Hyperion, na jehož styl bychom si přitom rozhodně nemohli stěžovat. To však nebyl případ jeho majitele Rolanda Halla, který se dvoumístného kabrioletu rozhodl zbavit. Toto zapovězení se však zřejmě stalo i prokletím, neboť Hyperion od té doby jen mění adresy showroomů, snižuje svou cenu (momentálně 3 miliony Eur/75 milionů Kč) a marně vyhlíží nového řidiče.

Druhá italsko-britská spolupráce (opětovně založená na modelu Phantom Drophead Coupe) se tak ve světle výše zmíněného jeví jako naprosté vyhazování peněz. Čímž nemáme na mysli fakt, že si oproti předchozí kreaci zachovala všechna čtyři sedadla. Nový Pininfarinův projekt ale postrádá eleganci Hyperionu, přestože se inspiroval modely Rolls-Royce z 30. let minulého století. Tedy ze zlatého období automobilového designu. Navzdory tomu podle webu Luxury4Play, jehož člen pořídil oba dva snímky, stál 2,3 milionu dolarů (43,7 mil. Kč).

Vzhled je samozřejmě vždy záležitostí osobního vkusu, přesto se nám ale nákladná transformace z britského křižníku na německy vzhlížející kabriolet (nebude takto zezadu vypadat chystaný Mercedes S Cabrio?) nezamlouvá. Se zalíbením v oku se tak dá pohlédnout snad jen na boční žraločí žábry nebo náznak předních klenutých blatníků. To je ale za 44 milionů docela málo...


Rolls-Royce Drophead Coupe od Pininfariny: prapodivné retro za 44 milionů - 1 - Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Pininfarina 2013 01Rolls-Royce Drophead Coupe od Pininfariny: prapodivné retro za 44 milionů - 2 - Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Pininfarina 2013 02Rolls-Royce Drophead Coupe od Pininfariny: prapodivné retro za 44 milionů - 3 - Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Pininfarina 2013 03
Nová úprava karosárny Pininfarina pro Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe není tak elegantní jako původní Hyperion

Zdroj: Luxury4Play

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.