Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Ibiza: vývoj designu v obrazech a první fotky Ibizy FR 2012
29.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Seat zveřejnil nové fotky mapující evoluci Ibizy až k současnému faceliftovanému modelu 6J. Ten se představí v Ženevě společně s konceptem budoucího Toleda.
Španělská značka Seat, momentálně komerčně nejméně úspěšná dcera koncernu Volkswagen, nedorazí do Ženevy s prázdnou. Ústředním objektem její expozice se stane modernizovaná Ibiza čtvrté generace vyráběné od roku 2008, jejíž vzhled je známý od prosince loňského roku po náhodných únicích fotografií pořízených kdesi ve Spojených státech.
Vše důležité k tomuto vozu jsme si již několikrát zrekapitulovali, podívali jsme se do prakticky nezměněného interiéru a v zásadě nám nyní chybí už jen potvrzení seznamu agregátů, které se v jednotlivých karosářských variantách objeví. Abychom příznivcům španělské automobilky, kteří nad ní ještě nezlomili hůl, zpříjemnili čekání do otevření bran ženevského autosalonu, nabízíme nové firemní fotografie umožňující podívat se na postupný vývoj designu napříč jednotlivými generacemi. Ten vrcholí pohledem na vlastně úplně první oficiální fotografie verze FR, kterou jsme zatím mohli jen na chvilku spatřit na prvním videu.
Pro úplnost - první Ibiza s interním typovým označením 021A pochází z roku 1984, o její design se postaral Giorgetto Giugiaro a zajímavostí je, že o vývoj benzínových motorů o objemu 1,2 a 1,5 l se postaralo Porsche. Druhá generace 6K z roku 1993 již byla plně vyvíjena pod taktovkou VW a tvary měl na svědomí opět Giugiaro. Třetí pokračování 6L bylo představeno v prosinci 2001, měla společné kořeny s první Fabií a design vznikal pod dohledem Waltera de Silvy.
Faceliftovaná Ibiza by ovšem neměla stát coby „novinka“ na expozici osamocena. Proslýchá se, že Seat dorazí s konceptem příštího Toleda, které se po fiasku minulé generace opět vrátí zpátky ke karoserii sedanu nebo liftbacku. Design by měl být údajně nápadně podobný elegantní frankfurtské studii IBL, v tomto případě se ale již počítá s podobou velmi blízkou sériovému produktu.
Nová sada fotek dokumentuje vývoj designu všech čtyř generací Ibizy, chybí zde ale facelifty starších modelů
Frankfurtský koncept zřejmě nebyl pouhým teoretickým cvičením, ale stane se inspirací pro design konceptu Toleda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva