Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sedačky Fordů budoucnosti odhalí infarkt, prý i kvůli stoletým řidičům
22.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ford představil sedačku, která má hlídat zdraví řidiče pomocí tepu. Ve výrobě by mohly být za pět let, nový S-Max tedy s nimi nepřijde, třebaže je koncept měl.
Vyhřívané, masážní, chlazené či v zatáčkách se přifukující sedačky jsme tu už měli. Ford však nyní odhalil sedačku, která vestavěnými senzory tepu pozná, zda máte infarkt. V takovém případě za pomoci dalších, dnes již běžných systémů blízkých autopilotu vůz bezpečně zastaví na kraji silnice a zavolá pomoc prostřednictvím eCallu nebo možná jen spárovaného mobilu. Informace o podobných plánech Fordu jsme tu už měli, tehdy však spíše ve spojitosti s univerzitou, vyvíjející podobný systém.
Senzory v sedačce pracují v kooperaci s kamerou namířenou na řidiče, která pozná, zda se člověk v sedadle sesul či jinak vypadá, že má nějaký zdravotní problém. Podle ředitele výzkumného centra Fordu Pima van der Jagta automobilka vyvíjí tyto technologie pro budoucnost, kdy nebude ojedinělé, aby auta řídili lidé ve věku okolo stovky. V takové chvíli by mohlo být zdraví řidičů, resp. náhlé problémy v této oblasti, hlavní příčinou nehod.
Van der Jagt dále uvádí, že zhruba 30 % lidí ve věku nad 65 let má nějaký problém se srdcem. Dr. Achim Linder z výzkumného centra Fordu dodává, že sedadlo by také mohlo hlídat vysoký krevní tlak či další potíže. Údajně se očekává, že se procento seniorů kupujících si nová auta zvýší a že tito lidé budou ochotni si za takovéto vybavení vozu připlatit.
Ford odhaduje, že takovéto technologie bude možno si do vozu pořídit asi za pět let. Zavolání pomoci však, jak již bylo zmíněno, může implikovat přítomnost eCallu nebo něčeho na ten způsob. Ne však nutně; systém může s okolím komunikovat prostřednictvím spárovaného mobilního telefonu. Na detaily si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Loňský koncept Fordu S-Max byl jakýmisi senzory tepu v sedačkách vybaven, do sériové výroby se téměř jistě nedostanou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva