Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf rallyového týmu končí u VW, Jost Capito teď povede stáj McLaren F1
15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmapadesátiletý Němec po třech titulech ve WRC mění působiště a míří zpět do Formule 1. Jezdecké složení McLarenu se však vůči loňsku nemění.
Loňská sezóna Formule 1 byla pro tým McLaren nejhorší v jeho historii. Za tím ovšem nestojí mizerné výkony jezdců Fernanda Alonsa a Jensona Buttona, nýbrž do značné míry pohonná jednotka dodaná Hondou. Ta má na své konkurenty roční zpoždění, přičemž japonská automobilka již dopředu naznačovala, že rok 2015 se pojede spíše ve znamení testovacího než ostrého nasazení. I proto bychom se letos měli dočkat mnohem lepších výsledků, kdy by McLaren již neměl soupeřit pouze s týmy s nejmenším rozpočtem, ale zamíchat pořadím má také ve středu startovního pole.
Aby si přitom principál britské stáje Ron Dennis konkurenceschopností mohl být jist, najal na post šéfa týmu Josta Capita. Jeho jméno by přitom u fanoušků McLarenu mělo vzbudit nemalé naděje, neboť sedmapadesátiletý Němec stál v posledních třech sezónách za vítěznými vavříny Volkswagenu ve světové rallye. Před nástupem k německé automobilky byl pak Capito zodpovědný kupříkladu za vývoj Fordu Focus RS druhé generace, ještě předtím si ovšem střihl kariéru u Sauberu, Porsche nebo BMW.
Zkušenosti má tedy nový šéf týmu McLaren F1 nemalé, čehož si je vědom i sám Dennis. Ten přitom dodává, že jednání s Capitem začala již v létě. Dá se ovšem předpokládat, že nejprve musel vypršet kontrakt diplomovaného inženýra u Volkswagenu, než mohla být oznámena jeho spolupráce s britskou značkou. Ta přitom dosavadního šéfa týmu Jonathana Neala přesunula do role provozního ředitele, tím závodním je pak i nadále Eric Boullier.
Dodat lze pak jen tolik, že Alonso i Button mají podepsaný kontrakt rovněž na letošní rok. Britský jezdec přitom již na svém účtu na Twitteru vyzval fanoušky, aby mu pomohli vybrat design helmy, se kterou se bude prezentovat po celou sezónu. Dle nových pravidel se totiž již stylizace v průběhu roku měnit nemůže, což má prý zlepšit orientaci diváků a sportovních komentátorů.
Jost Capito po třech nadmíru úspěšných sezónách u Volkswagenu míří k týmu McLaren F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB