Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen nabídne více ostrých modelů, Jost Capito chce i odlehčený Golf GTI
20.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úkol zní jasně: větší výkon, nižší hmotnost. Volkswagen navíc hodlá při vývoji zúročit zkušenosti, které od příštího roku získá Polo WRC.
Současná nabídka značky Volkswagen je natolik široká, že i my občas potřebujeme nápovědu, abychom na nějaký model nezapomněli. Pokud by však po nás někdo chtěl vyjmenovat vozy sportovní, byli bychom hotovi jedna dvě. Fanoušci značky s námi asi nebudou souhlasit, ale skončili bychom patrně někde kolem čísla nula - třeba i vrcholný Golf R sice není špatné auto a už vůbec není pomalé, jenže to samo o sobě na tomto poli prostě nestačí. Vědom si toho je i Jost Capito, který v květnu letošního roku opustil Ford, aby mohl u VW šéfovat divizi motorsportu. Muž zodpovědný za produkty typu Focus RS totiž chce, aby obdobné laťky ve svém segmentu nyní nastavoval jeho nový chlebodárce.
To znamená, že v brzké době bychom se mohli dočkat řady nových sportovních modelů s logem Volkswagenu ve znaku. Přičemž Capitova pozornost nebude upřena pouze na Golf nebo Passat, ale rovněž na Toureg, který by tak mohl začít výrazně konkurovat svému prozatím sportovnějšímu dvojčeti, Porsche Cayenne. Recept je přitom jasný - rychlé Volkswageny dostanou více síly a shodí pár desítek kilogramů na hmotnosti.
Značka také hodlá od příštího roku sbírat co nejvíce zkušeností v šampionátu rallye, kam vstupuje s modelem Polo WRC. Tento závodní speciál ostatně již svou silniční variantu má schválenou, s ohledem na dávno probíhající vývoj ovšem Capito do jejího naladění příliš nezasáhne. Jeho prvním produktem by tak mohl být odlehčený Golf GTI, o němž se již hezky dlouho spekuluje.
Aktuální nálada u Volkswagenu přitom naznačuje, že verze napěchované karbonem od sníženého podvozku až po Alcantarou potažený strop bychom se opravdu mohli dočkat. Je přitom otázkou, jaký vůz nabídne výkon, minimálně 300 koní je však jistotou. Při ohlédnutí za Capitovou kariérou u Fordu je totiž co překonávat. Dočkáme se tedy na ženevském autosalonu, kde bude debutovat Polo R, nějakého překvapení?
S konceptem GTI si Volkswagen na pařížském autosalonu utrhl ostudu, podvozek byl totiž snížen pomocí pásků. Podobné záležitosti Jost Capito rozhodně nemá v plánu
Sedmá generace VW Golf byla již ve standardu odlehčena, obdobná procedura čeká i ostrou verzi GTI. Jost Capito ovšem hodlá zajít ještě dále
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23