Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta

Mladoboleslavský závoďák má za sebou 15měsíční vývoj, během nějž najel okolo 10 000 km. Za jeho volantem se přitom střídali Kopecký či Loix.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta

9.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mladoboleslavský závoďák má za sebou 15měsíční vývoj, během nějž najel okolo 10 000 km. Za jeho volantem se přitom střídali Kopecký či Loix.

O příchodu nové soutěžní Škody Fabia R5 jsme se zmiňovali v průběhu celého loňského roku. Nejprve jsme tak přinesli snímky a video maskovaného vozu, v souvislosti s debutem v Essenu pak i verze s válečnými barvami týmu Škoda Motorsport. Pokaždé se však jednalo víceméně o koncept, neboť novinka z Mladé Boleslavi za sebou neměla homologaci. Tou se může pochlubit teprve nyní, neboť Světová automobilová federace FIA vozu dala oficiální zelenou. Nová Fabia R5 tak může začít navazovat na předchozí model Fabia Super 2000, který byl nejúspěšnějším soutěžním vozem značky všech dob.

Bohužel, kromě nových fotek, které dala automobilka do placu a na kterých si můžeme prohlédnout již homologovanou verzi bez jakéhokoliv polepu, nemáme k dispozici žádné doplňující informace. Tisková zpráva i nadále zmiňuje pouze tolik, že hmotnost bude dle předpisů FIA činit minimálně 1 230 kilogramů. Pod kapotou pak najdeme 1,6litrový přeplňovaný motor, který bude skrze pětistupňovou sekvenci roztáčet všechna čtyři kola. Není však vůbec jisté, jaký výkon bude produkovat či jaká bude jízdní dynamika.

Při pohledu na konkurenci se ovšem dá počítat s nějakými 300 koňmi a sprintem z klidu na stovku za nějakých 2,5 sekundy, vše ale bude záviset na konkrétním zpřevodování. A také na volbě kol, neboť v případě asfaltových soutěží obuje Fabia R5 ráfky 18palcové, u šotolinových jen 15palcové. Za nimi se pak budou skrývat 355milimetrové, respektive 300milimetrové kotouče či vzpěry McPherson. Tím nám ovšem veškeré známé technické parametry končí.

Dodat tedy již můžeme pouze tolik, že vývoj zabral 15 měsíců, během kterých testovací prototypy najely zhruba 10 000 kilometrů na různých površích od asfaltu přes šotolinu až po sníh. Jezdilo se v létě i v zimě, a to v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Řecku, Španělsku a Finsku, přičemž za volantem se objevil i Jan Kopecký, Esapekka Lappi, Freddy Loix nebo Raimund Baumschlager. Nyní značka vstupuje do další fáze projektu, na jehož konci by mělo být první ostré nasazení. V tomto směru sice tým nic konkrétního neoznámil, nejspíše ale půjde o zlínskou rallye, která se v rámci šampionátu ERC (European Rally Championship) jede v závěru srpna.


Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta - 1 - Skoda Fabia R5 nove foto bily vuz 01Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta - 2 - Skoda Fabia R5 nove foto bily vuz 02Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta - 3 - Skoda Fabia R5 nove foto bily vuz 03
Soutěžní Škoda Fabia F5 konečně dostala homologaci FIA

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše