Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Fabia R5 homologována, podívejte se na nové fotky „čistého” auta
9.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavský závoďák má za sebou 15měsíční vývoj, během nějž najel okolo 10 000 km. Za jeho volantem se přitom střídali Kopecký či Loix.
O příchodu nové soutěžní Škody Fabia R5 jsme se zmiňovali v průběhu celého loňského roku. Nejprve jsme tak přinesli snímky a video maskovaného vozu, v souvislosti s debutem v Essenu pak i verze s válečnými barvami týmu Škoda Motorsport. Pokaždé se však jednalo víceméně o koncept, neboť novinka z Mladé Boleslavi za sebou neměla homologaci. Tou se může pochlubit teprve nyní, neboť Světová automobilová federace FIA vozu dala oficiální zelenou. Nová Fabia R5 tak může začít navazovat na předchozí model Fabia Super 2000, který byl nejúspěšnějším soutěžním vozem značky všech dob.
Bohužel, kromě nových fotek, které dala automobilka do placu a na kterých si můžeme prohlédnout již homologovanou verzi bez jakéhokoliv polepu, nemáme k dispozici žádné doplňující informace. Tisková zpráva i nadále zmiňuje pouze tolik, že hmotnost bude dle předpisů FIA činit minimálně 1 230 kilogramů. Pod kapotou pak najdeme 1,6litrový přeplňovaný motor, který bude skrze pětistupňovou sekvenci roztáčet všechna čtyři kola. Není však vůbec jisté, jaký výkon bude produkovat či jaká bude jízdní dynamika.
Při pohledu na konkurenci se ovšem dá počítat s nějakými 300 koňmi a sprintem z klidu na stovku za nějakých 2,5 sekundy, vše ale bude záviset na konkrétním zpřevodování. A také na volbě kol, neboť v případě asfaltových soutěží obuje Fabia R5 ráfky 18palcové, u šotolinových jen 15palcové. Za nimi se pak budou skrývat 355milimetrové, respektive 300milimetrové kotouče či vzpěry McPherson. Tím nám ovšem veškeré známé technické parametry končí.
Dodat tedy již můžeme pouze tolik, že vývoj zabral 15 měsíců, během kterých testovací prototypy najely zhruba 10 000 kilometrů na různých površích od asfaltu přes šotolinu až po sníh. Jezdilo se v létě i v zimě, a to v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Řecku, Španělsku a Finsku, přičemž za volantem se objevil i Jan Kopecký, Esapekka Lappi, Freddy Loix nebo Raimund Baumschlager. Nyní značka vstupuje do další fáze projektu, na jehož konci by mělo být první ostré nasazení. V tomto směru sice tým nic konkrétního neoznámil, nejspíše ale půjde o zlínskou rallye, která se v rámci šampionátu ERC (European Rally Championship) jede v závěru srpna.
Soutěžní Škoda Fabia F5 konečně dostala homologaci FIA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis