Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás

Zaklínadlem doby se stalo auto s emisemi CO2 nižšími než 130 gramů na kilometr, jen za to se neplatí žádné pokuty. Suzuki už má i takovou SX4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás

28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zaklínadlem doby se stalo auto s emisemi CO2 nižšími než 130 gramů na kilometr, jen za to se neplatí žádné pokuty. Suzuki už má i takovou SX4.

Tedy automobilky platí Evropské unii pokuty za „nadlimitní” spotřebu paliva resp. emise CO2 zprůměrovanou za všechna jimi prodaná auta, průměr pod 130 vám ale modely s emisemi nad 130 gramů CO2 na kilometr asi neudělají. A tak se pochopitelně vymýšlejí verze, které něčeho podobného dosáhnou. Krom toho, v některých zemích jsou takto úsporná auta subvencována či zbavena části daňové zátěže, což je pochopitelně další impuls pro jejich uvedení do prodeje.

Suzuki obecně není tou automobilkou, kterou by zrovna tato záležitost tížila - prodává vesměs malé a úsporné vozy a jen těžko se s průměrem emisí CO2 své modelové řady dostane nad hranici 130 gramů. Přesto se i ona snaží do těchto škatulek svá auta dostat, jednak kvůli druhému zmíněnému faktoru, pak jistě i proto, že nabízet takové vozy vypadá „odpovědně” a do třetice: úsporné verze má ráda i nemalá část zákazníků. A přesně jim je ušit na míru model SX4 2,0 DDiS kombinovaný pouze s pohonem předních kol.

Varianta poháněná dvoulitrovým naftovým motorem byla donedávna jakousi třešinkou v nabídce, absolutním vrcholem, který jste mohli pořídit jen s nejvyšší výbavou a pohonem všech kol. U nás tento stav dále trvá, když SX4 2,0 DDiS GLX 4x4 přijde nejméně na půl milionu Kč. Nyní se tato hvězda rozhodla sestoupit mezi lid a v zahraničí je již nabízena i jen jako předokolka v nižší výbavě.

Dostali jsme informaci, že právě toto provedení se brzy začne prodávat také v našich končinách, a tak se i čeští zákazníci mohou připravit na vůz, který s nezměněným výkonem nejvýše 99,2 kW (135 koní) dosahovaným v 3 500 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1 500 ot./min nabídne o 50 kg nižší hmotnost, lepší zrychlení z 0 na 100 km/h (10,5 s místo 11,2 s) a vyšší maximální rychlosti 190 km/h místo 180 km/h). Kombinovaná papírová spotřeba paliva přitom klesne z 5,3 na 4,9 litru nafty na 100 km, a to odpovídá 128 g CO2 na kilometr. Vypadá to jako čistá výhra, vůz ale přijde o pohon o všech kol, který svým chytrým názvem tak trochu podsouvá jako standard...

Dalším lákadlem SX4 2,0 DDiS 4x2 GL by měla být cena. Díky pohonu pouze předních kol by měla klesnout o nějakých 30 tisíc Kč, díky nižší výbavě pak o dalších 60 tisíc. Spolu s nějakou tou akční slevou by se novinka mohla v ceníku Suzuki objevit za méně než 400 tisíc Kč a to už nezní špatně.


Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás - 1 - Suzuki SX4 2010 03Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás - 2 - Suzuki SX4 2010 01Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás - 3 - Suzuki SX4 2010 02
Aktuální provedení Suzuki SX4

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.