TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč

Konkurentem Ferrari nebo Lamborghini se asi nestane, ale co byste mu neodpustili, když má přijít na méně než čtvrt milionu korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč

5.6.2012 | Petr Miler | 2 příspěvky

Konkurentem Ferrari nebo Lamborghini se asi nestane, ale co byste mu neodpustili, když má přijít na méně než čtvrt milionu korun.

O dosud neznámých, sportovně vyhlížejících autech píšeme zvláště v poslední době vcelku pravidelně. Ať už ale šlo o italskou Puritalii 427, holandský Vencer Sarthe nebo polskou Arrineru, vždy se jednalo o malosériové speciality určené pro tu nejnáročnější klientelu, pustit se v těchto sférách do alespoň trochu masovější záležitosti zjevně napadne málokoho. Za pokus vydat se tímto směrem lze označit snad jen Toyotu GT 86, ale s cenou dalece přesahující půlmilionovou hranice půjde stále o auto pro pár nadšenců.

Co udělat něco skutečně levného, technicky pochopitelně nepříliš vyspělého ani bůhvíjak rychlého, ale aspoň vizuálně atraktivního a přitom praktického? Na podobnou otázku si u ruského TagAZu zjevně odpověděli „ano” a stvořili model, kterému lokální média říkají Akvella. Těžko říci, co má značit jeho jméno, snad ne množství vody, které bude třeba na hašení hořících brzd či jiných částí vozu, ale nezajímavě určitě nevypadá. Navíc se nakonec může jmenovat úplně jinak, sám výrobce o něm zatím hovoří pouze jako o projektu PS511.

Ačkoli disponuje docela jednoduchý designem a na pohled připomene vícero aut let nedávno minulých, na ruské poměry lze hovořit o zdařilém díle. Automobilka pochopitelně slibuje hory doly, především výhody klasického kompaktu zabalené do líbivější karoserie kupé, proto je vůz nakonec čtyřdvéřový, i když byste mu z dálky tolik „vrátek” nehádali. Co je pikantní, TagAZ hovoří i o použití „řešení hromadné výroby, dříve používaných v automobilovém průmyslu výhradně pro sportovní vozy.” Odvážné, ale papír snese všechno.

O samotném autě se toho krom jeho vzhledu zatím mnoho neví. Pod kapotu má dostat benzinovou šestnáctistovku o neznámém výkonu a solidní výbavu od ABS přes klimatizaci až po vyhřívaná sedadla. Cena? Prý 387 550 rublů, což by v přepočtu do českých korun dělalo nějakých 240 tisíc Kč. Za takovou cifru Akvella, PSS511 nebo co to vlastně je špatně určitě nevypadá.

Vůz chce TagAZ plně představit 10. června, kdy vám o něm určitě řekneme více.


TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 1 - TagAZ Akvella PS511 01TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 2 - TagAZ Akvella PS511 02TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 3 - TagAZ Akvella PS511 03TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 4 - TagAZ Akvella PS511 04TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 5 - TagAZ Akvella PS511 05TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 6 - TagAZ Akvella PS511 06TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 7 - TagAZ Akvella PS511 07TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 8 - TagAZ Akvella PS511 08TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 9 - TagAZ Akvella PS511 09TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 10 - TagAZ Akvella PS511 10TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč - 11 - TagAZ Akvella PS511 11
TagAZ je jedním z těch „čtyřdvéřových kupé”, která jako kupé skutečně vypadají

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše