Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské
26.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová nizozemská značka Vencer rozšiřuje řady malosériových výrobců sportovních aut. Jejich Sarthe má být poctou závodním strojům z Le Mans.
Kde jsou ty časy, kdy tady byly italští rivalové Ferrari a Lamborghini, německé Porsche a v Británii pár malosériových značek jako TVR, Caterham nebo Morgan. Ne že by rapidní nárůst počtu malých evropských automobilek vyrábějících sportovní vozy byl na škodu, ale udržet si dnes přehled, co se kde šoustne a co nového u firem jako je Zenvo, Spyker, Spano, Pagani, Koenigsegg, Caparo a spoustě dalších, je skoro nemožné. Nároky na pamatováka motoristických nadšenců ale nyní budou ještě větší...
Holanďan Robert Cobben totiž dospěl k názoru, že současné firmy mu nemůžou nabídnout takový automobil, který by plně vyhovoval jeho potřebám, a tak v roce 2010 založil společnost Vencer. Po dvou letech představuje výsledek svého snažení. Prozatím jen počítačový návrh supersportu Sarthe s motorem uprostřed, který je pojmenovaný po okruhu, kde se každým rokem jede čtyřiadvacetihodinovka Le Mans.
Cobben uvádí, že Vencer Sarthe má být poctou sportovním vozům z osmdesátých let, které se účastnily vytrvalostních závodů Le Mans a podobně jako spousta jiných projektů, i tady jde o nový obal (hodně připomínající McLaren F1) pro osvědčenou americkou techniku koncernu General Motors.
Základ stroje tvoří sendvičová hliníková podlaha spojená s trubkovým příhradovým rámem a vše zakrývá karbonová karoserie. V každém rohu jsou dvojité lichoběžníky, vpředu devatenáctipalcová a vzadu dvacetipalcová kovaná hliníková kola. Nápravy jsou od sebe vzdálené 2 791 mm, auto má být dlouhé čtyři a půl metru, šířka je bez šesti milimetrů rovné dva metry a výška činí pouze 1 190 mm.
Pokud projekt Sarthe dospěje do úspěšného finále, bude mít uprostřed umístěný vidlicový osmiválec o výkonu 510 koní při 6 000 otáčkách a točivém momentu 650 Nm při 4 700 otáčkách. Objem firma neuvádí, ale podle parametrů by se mohlo jednat o sedmilitrový agregát LS7 z Corvette Z06. V8 je spojená se šestistupňovou manuální převodovkou přenášející výkon skrze samosvorný diferenciál na zadní kola. Hmotnost Venceru je jen 1 390 kg, váhu mezi nápravami má rozloženou v poměru 45:55 a podle výpočtů akceleruje na stovku za 3,8 sekundu. Jeho maximální rychlost má být 326 km/h.
Přestože půjde o ryzí sportovní vůz vybavený osmi a šestipístkovými třmeny ve spojení s kotouči o průměru 385 mm vpředu i vzadu, Vencer slibuje také ručně šité čalounění interiéru, klimatizaci, ale také ABS nebo protiprokluz. Termín uvedení auta na trh není známý, ale podle všeho Cobben již bere objednávky. Na svých stránkách u ceny uvádí stručné „na vyžádání“.
Fyzicky tento vůz zatím asi neexistuje, Vencer však již na požádání sdělí jeho cenu, k výrobě by tedy teoreticky neměl mít daleko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 47 minutami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 46 minutami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před hodinou - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 2 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 3 hodinami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva