Testování Fordů v praxi: motory Focusu RS poslechem, trucky speciálním přívěsem (videa)

Nejen Nissan motory po sestavení poslouchá, aby zjistil, zda jsou v pořádku. Pick-upy se zase testují přívěsem, který simuluje kopce do průsmyků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Testování Fordů v praxi: motory Focusu RS poslechem, trucky speciálním přívěsem (videa)

1.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Testování Fordů v praxi: motory Focusu RS poslechem, trucky speciálním přívěsem (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen Nissan motory po sestavení poslouchá, aby zjistil, zda jsou v pořádku. Pick-upy se zase testují přívěsem, který simuluje kopce do průsmyků.

Je tomu pár dnů, co Nissan při newyorském autosalonu ukázal všechny generace GT-R a o něco později také zveřejnil video, na kterém motoráři popisovali proces ruční výroby motorů pro nejnovější iteraci této japonské ikony. Podstatný byl poslech, zda motor po složení zní přesně, jak má.

Ukazuje se, že podobné lidi zaměstnává i Ford v továrně ve Valencii, kde vyrábí 2,3litrové EcoBoosty pro nový Focus RS. Čtyřválce se sice vyrábí strojově, ale kontroloři zkoušejí každý vyrobený motor ve speciální zvukotěsné místnosti, kde ho nastartují, vytáčejí a přitom jak běžně uchem, tak i stetoskopem zkoumají, jestli je správně kalibrovaný a jestli dává svých 350 koní.

Může to znít jako aprílová zpráva, ale video, na které se můžete podívat níže, bylo zveřejněno 30. března. Takové procedury nejsou zbytečné, protože dostat ze 2,3 litru objemu 350 koní za spolehlivosti dost dobré na to, aby se vůz dal používat každý den, není banalita. Mimo jiné je litrový výkon EcoBoostu ve Focusu RS zhruba 150 koní, podobné číslo jako u V6 Nissanu GT-R.

Zpoza Atlantiku se podívejme ještě na jednu testovací proceduru, kterou procházejí pick-up trucky F-Series Super Duty. Ford má pro jejich testování speciální placatý přívěs, který zapřáhne a který ovládá počítači v kabině. Přívěs umí vyrobit zatížení až 2 550 kg, čímž umí simulovat jízdu do 30% stoupání.

Důvod je jednoduchý - zákazníci chtějí tahat velké náklady do prudkých kopců a je potřeba zajistit, že to vozy Fordu zvládnou. Testy probíhají nikoliv jen s nějakým smyšleným zatížením, ale Ford zmapoval stoupání některých známých amerických kopců nebo průsmyků a přívěs je umí přesně nasimulovat. To znamená, že může testovat mimo dosah zvědavých očí špionážních fotografů. Jak to vypadá, se podívejte na videu úplně dole.


Testování Fordů v praxi: motory Focusu RS poslechem, trucky speciálním přívěsem (videa) - 1 - ford testy posluchac motoru 01Testování Fordů v praxi: motory Focusu RS poslechem, trucky speciálním přívěsem (videa) - 2 - ford testy posluchac motoru 02
Motory Focusu RS se testují i poslechem

Testování Fordů v praxi: motory Focusu RS poslechem, trucky speciálním přívěsem (videa) - 3 - ford testy zatezovy prives 01Testování Fordů v praxi: motory Focusu RS poslechem, trucky speciálním přívěsem (videa) - 4 - ford testy zatezovy prives 02
Pick-up trucky F-Series jsou testovány přívěsem, který simuluje různá zatížení

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.