Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Lavida 2013: facelift pro čínskou Octavii
23.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW krom otevřeného E-Bugsteru do Pekingu mnoho pro nás relevantních novinek nepřivezl. A tak se pojďme podívat i na jednu ryze čínskou.
Pokud pravidelně sledujete Autoforum.cz, jméno Lavida pro vás není nové. Mluvili jsme o něm naposledy před pár dny v článku shrnujícím nejprodávanější modely aut na čínském trhu. Právě mezi nimi patří tento Volkswagen ke stálicím a facelift mu má pomoci dobrou pozici dále zlepšit.
Pokud bychom měli Lavidu k něčemu přirovnat, pak je to něco jako česká Škoda Octavia. Ne snad, že by šlo o technicky shodný vůz, ideově ale mají oba tyto modely leccos společného - jde o tak trochu o dvojité agenty, vozy zasahující do více tříd snažíc se uzmout co nejvíce předností, které by mohlo ocenit co nejširší auditorium. A oběma se to evidentně daří.
Lavida je ale na rozdíl od Octavie sedanem, což je logické, neboť liftbacky Číňany příliš neberou. Je paradoxem, že čínský trh sdílí ještě s Borou a Jettou, což jsou podobně velké modely, Lavida si ale - ač velikostně je stále kompaktem - tak trochu hraje na dostupnější Passat a právě tento faktor byl faceliftem podtrhnut.
Na Lavidě tak „zpassatovatěla” hlavně její příď, která má nyní čistší a hranatější tvary. O dalších změnách se VW nešíří ani textově ani pomocí snímků, a tak buď nenastaly žádné, nebo přinejmenším ne významné.
Po stránce techniky a výbavy se též nic podstatného nezměnilo (VW ovšem upozorňuje na - optikou čínského trhu - bohatou základní výbavu čítající ABS, ESP a dva přední airbagy), ale ono se ani není čemu divit. Lavida si od poloviny roku 2008, kdy se dostala do prodeje, našla již přes 700 tisíc zákazníků, což je s ohledem na charakter prodejů v Číně vskutku vysoké číslo.
Nedá se očekávat, že by se kdy podobný Volkswagen dostal také na náš trh, do cíle své životní dráhy dorazí tam, kde se na ní vydal - v Číně. Jestli je čeho litovat, to už zvažte sami.
Volkswagen Lavida by i po faceliftu měl dále motorizovat přinejmenším statisíce Číňanů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před hodinou - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 2 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 4 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 5 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.05. 10:44 - Truck Daškam
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch