Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zemřel Sergio Pininfarina, dvorní designér Ferrari či Maserati
3.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V noci na dnes odešla ve věku 85 let světová legenda italského designu, která se nesmazatelným způsobem zapsala do vývoje automobilového stylu.
Rok 2012 bude v automobilové historii zapsán černějším písmem, než kterýkoli jiný. V dubnu zemřel Ferdinand Alexander Porsche, tvůrce původní devětsetjedenáctky. Ještě ten samý měsíc bylo Porsche i svět chudší o další slavné jméno - automobilka ze stuttgartského Zuffenhausenu ztratila svého bývalého šéfa stylistického oddělení Tonyho Lapina.
V květnu jsme se dozvěděli další smutnou zprávu, zemřel Caroll Shelby, automobilový konstruktéra a autor slavného AC Cobra. Zubatá však neúprosně kosí mezi automobilovými legendami minulého století dál. Dnes v noci umřel ve společnosti své manželky a dětí Sergio Pininfarina.
Jako dítě věhlasného návrháře Battisty „Pinin“ Fariny bylo v jeho osudu předurčeno, aby se také stal designérem. Sergio Pininfarina se narodil 8. září 1926, vystudoval strojní inženýrství na Polytechnickém institutu v Turíně a vzápětí v roce 1950 nastoupil do rodinného podniku. O deset let později se přepracoval na pozici generálního ředitele a po smrti svého otce se v roce 1966 ujal vedení.
Pokud bychom chtěli vyjmenovat všechny slavné vozy pocházející z jeho studia, vydalo by to asi na hodně dlouhý seznam. Spolupracoval především s domácími automobilkami Ferrari, Maserati, Lancia nebo Fiat, ale kus z jeho umění získali také majitelé značek Peugeot, Cadillac, zkrátka karosoval téměř vše - noblesní auta jako Rolls-Royce, ale v posledních letech pomáhal prosadit se také spoustě čínských značek.
V roce 2005 byl za své zásluhy jmenován doživotním senátorem a zasadil se třeba i o to, že se jeho společnost pustila také do jiných oblastí průmyslového designu. Jeho jméno nebude zapomenuto, přesto zůstává už jen říci čest jeho památce.
Většina dodnes vyrobených Ferrari nese rukopis studia Pininfarina, ale Sergio spolupracoval také s GM, Maserati, Alfou nebo Peugeotem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
Nejnovější články
- Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 2 hodinami - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 05.17. 08:49 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan