Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit
11.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První Z4 vyjížděla už z továren BMW ve verzi, kterou by leckdo označil za přemotorovanou. Tato má motor ještě 2,5krát větší. A může být vaše.
Když se řekne BMW Z4 E85, tedy první generace tohoto stroje, každému nadšenci hned vytane na mysli verze M Coupé - tak trochu ďábelský stroj, který si svou pozici dokáže obhájit i vedle technicky spřízněné a přitom praktičtější M3 E46. Zaujme především tím, jak je malý a jak velký motor přitom hostí - řadový šestiválec o objemu 3,2 litru umístěný vpředu podél působí jako něco, co se ideálně hodí pod velmi dlouhou kapotu. Hodí se tam, vskutku, je to dechberoucí auto, které se za pár let bude v aukcích prodávat za sedmimístné částky. Ale ideálně? O tom by se dalo diskutovat.
Na fotkách vidíte stroj, který na první pohled vypadá jako něco méně než M Coupe. Původně to totiž byla verze s motorem 3,0si o výkonu 195 kW (265 koní), s nímž se Z4 Coupe též prodávala. Vůz sice dostal nárazníky eMka, z detailů ale znalí poznají, že tohle tovární M není. Takže je to něco méně, verze s třílitrem hrající si na něco, co není? To ani omylem, je to ještě mnohem víc.
Tento vůz se totiž jednoho dne potkal s Dodgem Ram SRT-10, ano, tím úchylným pickupem, který hostil techniku Dodge Viper. A pokud jste ve škole neflinkali biologii, víte, že malé zet-čtyřky s korbičkou z toho nevzešly - výsledkem se stala Z4 s motorem 8,3 V10 z Viperu, která je prý jediná taková na světě. Slyšet už jste o ní mohli, teď si ji ale můžete také koupit a i když vám nepotvrdíme, že na světě není druhé, že jde o aktuálně nejšíleněhjší silniční vůz k mání. nemáme nejmenší pochyby.
A slovo „silniční” raději zdůrazníme. I když tato Z4 uvnitř nevypadá se svým mohutným, navíc žlutě lakovaným vyrámováním a spartánskou výbavou příliš pohostinně a jasně připomíná, že nejvíce se tomuto stroji bude líbit při jízdě bokem, má přes veškeré provedené úpravy schválení pro provoz v Německu a tedy i u nás. To je patrnější při pohledu zvenčí, který ukáže nejen část německé registrační značky, ale také vcelku sériový vzhled - černě lakovaná kola jsou originální a krom žlutého prosvítajícího rámu vám „nebude hrát” tak akorát velké brzdy s šestipístkovými třmeny z Audi R8.
Ty se tu uplatní velice snadno, neboť vůz ve svých útrobách skrývá opravdový klenot, nejúspěšnějšího uprchlíka před downsizingem, motor 8,3 V10. Disponuje v tomto případě výkonem až 550 koní a točivým momentem nejvýše 750 Nm (90 % je prý dostupných od 1 500 ot/ min, který posílá na zadní kola přes šestistupňový manuál Tremec T-56. I přes obří motor na přídi si přitom zachovává relativně nízkou hmotnost a její solidní rozložení - prodávající udává 1 398 kg (na váhách můžeme vidět jen o málo více, ovšem s 15 litry benzinu) s rozložením 51 % na předku a 49 % na zadku.
Majitel a strůjce vozu v jedné osobě říká, že stroj lze nejlépe popsat jedním slovem: brutální. Krom motoru, brzd a rámu se navíc může chlubit i na míru ušitým výfukem s klapkou, která zůstává zavřená do 3 800 ot./min a pak nechá projevit zvuk, který „koresponduje s jízdním projevem”. Umí být také stále otevřená, to ale lze prý jen na okruzích bez hlukových limitů.
Po stránce praktičnosti jde stále o dvoumístné auto se slušným zavazadelníkem, i když velkou část ho zabrala zadní část výrazného vyrámování. Jak jede, netušíme (asi brutálně?), autor ale říká, že možnosti úprav nejsou vyčerpány. Hmotnost lze snížit až k 1 300 kg a výkon posunout kompresorem k 700 koním, prý pak ale bude těžké obhájit schválení vozu pro silniční provoz, které má - ruku na srdce - své velké kouzlo.
Pokud vás tato Z4 okouzlila (a že bychom se nedivili), k mání je v Německu za cenu 49 500 Eur (nebo vyšší nabídku) na eBay. To znamená 1,33 milionu Kč, což pochopitelně není málo peněz, na tak brutální unikát nám to ale nepřijde jako přemrštěná cifra. Tedy pokud někdo nenabídne více - v době psaní tohoto článku, ovšem na samém začátku aukce, se zatím nenašel nikdo...
Díky za tip a fotky, Eiky!















Není to tak úplně sleeper, nemá k němu ale daleko. Šílenější auto na prodej každopádně abyste pohledali
















Obrázky ze stavby ukáží, jak moc místa zabírá v autě motor s převodovkou. Výfuk je umělecké dílo

Hmotnost vozu je rozumná, rozložení skoro ideální (zde s 15 l benzinu)












Ano, tento vůz byl používán jako driftovací mašina, bez polepů sponzorů mu to ale sluší víc
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 11 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 6 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
