Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Na pokus Hyundai o luxusní limuzínu z roku 1997 by rád zapomenul i sám výrobce
11.5.2019 | Mirek Mazal
Korejské automobily se postupně přizpůsobily evropskému vkusu a dnes tu obočí nikomu nezvedají. Začátky ale byly složité a za některé své nápady se Hyundai zjevně i stydí.
Korejské Hyundai odnepaměti toužilo prodávat luxusní vozy. Dávno před rokem 2015, kdy byla na trh uvedena prémiová značka Genesis, chtělo zásobovat světový trh velkými pohodlnými limuzínami, které by oslovily alespoň část klientů značek, jako jsou Mercedes, BMW a Audi. Teď nenarážíme na pokus s modelem Genesis z roku 2003 či Equus ročníku 1999. Řeč je o autě z doby, kdy byly nápady jihokorejského výrobce ještě divočejší.
Pokus zaujmout náročnější klientelu vtělil do konceptu Hyundai SLV z roku 1997. Z dnešního pohledu si můžeme říci, že je to jasně nejbláznivější projekt, kterému dal management automobilky zelenou. A hrdý na to není. Ve veřejně dostupných archivech automobilky o tomto autě skoro nenajdete zmínky, a tak neexistuje ani mnoho dochovaných detailů.
Šílený stroj, jehož název vznikl spojením prvních písmen anglických slov Super, Luxury a Vehicle, byl poprvé představen na domácím autosalonu značky v jihokorejském Soulu. Šéfové automobilky chtěli otestovat zájem publika o nevšední koncepci komfortního přepravníku. Podle mála dostupných zpráv měl být vůz navržen podle předpokládaných požadavků osob se statusem VIP. Cílovou skupinu měli tvořit bohatí magnáti, členové panovnických rodů, diktátoři, celebrity a vlivní jedinci napříč společenskými žebříčky. Auto bylo „vrcholem umění a řemesel automobilky“, tvrdilo tehdy Hyundai.
Rozkročený model s tvarem (záměrně) připomínající Bugatti Type 57 Atlantic měřil na délku přes 5,5 metru, na šířku dva metry a rozvor kol dosáhl až na 3,2 metru. Limuzínu měl pohánět 4,5litrový vidlicový osmiválec DOHC s blíže nespecifikovatelným výkonem.
Základní konstrukce SLV používala polymer vyztužený uhlíkovými vlákny. Uvnitř tohoto byl připraven interiér slibující nahradit kancelářské prostory i relaxační salón v jednom. Prostorná kabina měla masivní sklopná sedadla umístěná proti sobě spolu s malými vytahovacími stolky.
V konečném důsledku nebyly vize Korejců z praktického hlediska marné, ale provedení se úplně vymykalo obvyklému standardu zaběhlých značek jako jsou Bentley nebo Rolls-Royce. Technici Hyundai vyrazili svým směrem a navrhli divoce bujarou vlajkovou loď, která se minimálně Evropanům a Američanům nezdála ani trochu atraktivní.
Disproporčnímu tvarování zcela odpovídá styl otevírání dveří. Asiaté nemohli nechat ani tak obyčejnou věc jako nastupování podle tradičních postupů. Dveře se otevíraly šikmo vzhůru, tím se před pasažéry odhalil velkolepý nástupní prostor zbavený středového sloupku.
Po premiéře následované neskrývanými rozpaky publika zmizel SLV neznámo kam a na veřejnosti už se nikdy neukázal. Autoři kontroverzního pokusu zaujmout náročnou klientelu na koncept vzpomínají neradi a i zástupci Hyundai pro tisk dnes o promarněné šanci hovoří velmi ostýchavě. Novodobý, mnohem konvenčněji střižený Genesis G90 nacpaný výbavou je nepochybně lepší cestou k srdcím bohatých zákazníků než opulentní retro-koráb s futuristickým vnitřkem.
Pokus Hyundai o luxusní limuzínu z roku 1997 byl takový přešlap, že na něj ani automobilka nechce příliš vzpomínat
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 7 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před hodinou - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 2 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 4 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 5 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry