Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Sbírka nejlepších superaut světa odhalila tajemství, jak těžké je ji složit?
23.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Asi si řeknete, že když máte peníze, pořídit si jakékoli auto není problém. Když ale chcete ta nejlepší z nejlepších, snadné to není ani tak.
Garáž plná vzácných aut, supersportů a specialitek je snem nejednoho automobilového nadšence. Málokterý si ho ale dokáže také splnit. Khalid Mohammed Abdulrahim je jedním z nich. Tento bahrajnský podnikatel a stavební magnát, mezi jehož stavby patří např. bahrajnský závodní okruh, má ve své garáži skvosty jako McLareny P1 i F1, Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari, Porsche 911 Carrera RS 2,7 i 918 Spyder a hromadu dalších.
Jeho sbírce jsme se věnovali v březnu letošního roku na několika desítkách fotografií. Dnes tu máme další detaily z rukou Michaela Lorussa z britského dealerství luxusních aut a supersportů Romans International. Právě tam totiž před několika lety Abdulrahim začal svou dosavadní sbírku povyšovat do ikonického statutu.
Přes prostředníka jménem David kontaktoval dealerství se seznamem aut, která by si rád pořídil. Bylo na něm Ferrari Enzo, které měli u Romans Int. zrovna v nabídce, proto tuhle firmu prostředník kontaktoval. Seznam nebyl dlouhý, ale o to zajímavější položky obsahoval - kromě Enza dále McLaren F1 a Porsche 911 GT1.
Enzo bylo původně jako nové dodáno do Japonska, pak se dostalo do Británie a odtud do Bahrajnu. Podobný příběh včetně Japonska je i u McLarenu F1, který ale měl více vlastníků a před pár lety prošel kompletní renovací za zhruba 6,3 milionu korun. Dostal při ní černý lak se zlatými vločkami místo původního stříbrného a navíc také lepší klimatizaci a xenonová světla. V roce 2014 se také do jeho interiéru podepsal Jenson Button, když byl vůz prezentován na bahrajnské Velké ceně.
Porsche 911 GT1 má číslo šasi 002 a je jedno ze dvou aut, které bylo použito pro homologaci do okruhových závodů třídy FIA GT. Je to jedno z pouze dvou existujících silničních 911 GT1, které mají světla z 911 993; všechny ostatní mají světla z 996, protože tohle auto bylo ve vývoji v roce 1996, kdy na svět přišla nová generace 911, označená 996. Bylo ve vlastnictví závodního týmu v New Yorku.
Okolo prodejů McLarenů F1 se podle Lorussových slov hemží dost podvodníků, kteří inzerují auta na prodej, ale když dorazíte na místo, zjistíte, že vůz sice existuje, ale na prodej třeba vůbec není. Jde to až tak daleko, jak se z videa dozvídáme, že z deseti nabídek na prodej je skutečná jedna. Romans Int. měli prý s tímto špatné zkušenosti a tak byl tenhle McLaren F1 prvním, jehož prodej zprostředkovávali, a také nejnáročnějším prodejem vůbec.
Kromě těchto třech aut od Romans Int. pochází také Maserati MC12, které bylo jako nové dodáno do Německa a odtud ho pořídil Abdulrahim. MC12 je často vnímáno jako neoblíbený sourozenec Enza, přestože na rozdíl od něj MC12 skutečně závodilo a nevzniklo jich 400 kusů, nýbrž pouze 50. Podle Lorussa prý ceny MC12 ještě mají velký prostor růst.
Dalším vozem mimo původní seznam je Mercedes-Benz CLK GTR. Tomu jsme věnovali samostatný článek a v původním seznamu nebyl. Abdulrahim si ho pořídil na doporučení Romans Int., že ve sbírce takového kalibru by CLK GTR nemělo chybět. Je to číslo 10 z 25 vyrobených a jsou k němu i zavazadla s tímhle očíslováním. Všimněte si, kam se v autě ukládají - do prahů.
Sbírka samozřejmě obsahuje i spoustu dalších aut, která byla pořízena jinak než přes dealerství Romans International. užOznačili za jednu z nejlepších sbírek supersportů pod sluncem. Stejný názor má i kanál The Supercar Driver, který zveřejnil tohle dvacetiminutové a veskrze krásné video. Můžete si ho pustit pod fotkami.
Už těchto pět aut vedle sebe by dalo na úchvatnou garáž...
...jejich majitel toho ale má mnohem, mnohem víc
Zdroj: The Supercar Driver@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva