Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tady je 5 nejlepších konceptů Porsche. Některé ani nebudete znát
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sama automobilka vybrala pět studií, které nakonec vedly či mají vést ke klíčovému sériovému modelu. A více než naznačuje směřování značky.
Před několika málo týdny jsme si mohli představit pětici nejvzácnějších Porsche všech dob. Jakkoliv jde ovšem o vzácné kousky, dá se předpokládat, že o většině z nich jste minimálně již jednou slyšeli. Zejména pak model 911 GT1 Strassenversion je dobře známý extrém a povědomě se tváří i takové Porsche 911 964 Turbo S, které je pravidelným předmětem aukcí.
Na vzácná Porsche přijde řeč i dnes, ovšem v trochu odlišném smyslu těchto slov. Máme tu totiž pětici konceptů, které sama automobilka z Zuffenhausenu považuje za ty nejlepší. Zda s ní souhlasíte, si můžeme říci následně v diskuzi, nicméně se dá předpokládat, že o některých dnes uslyšíte poprvé. A to i kdybyste alespoň jednou byli v muzeu automobilky, kde se všechny pocházejí.
Depozitář Porsche je totiž pomalu bezedný a selekce vystavených vozů nikdy neukazuje vše, co Porsche schovává jako svůj odkaz. Pokud jste tedy již delší dobu v muzeu značky nebyli, možná byste měli zjednat nápravu. Minimálně jeden z níže představených konceptů si totiž budete moci vychutnat naplno a naživo. Tolik ale pro úvod, nyní již přistupme k vybrané pětce.
5. Porsche Typ 754 „T7“ 1959
Stuttgartská automobilka nepřesedlala z modelu 356 na zcela nové Porsche 911 okamžitě. Mezipřistáním byly nejen první exempláře s „peugeoťáckým“ označením 901, ale především koncept 754. V roce 1959 jej vyvinul Ferdinand Porsche, který zejména přídi dodal přesně ty samé atributy, jakých jsme se dočkali o pár let později. O zádi, pod kterou se skrývá dvoulitr se 130 koňmi, to již nelze říci. Ta se liší razantně a je nutné dodat, že produkční provedení vypadá o poznání lépe.






4. Porsche 989 Concept 1988-1991
O prodloužené Porsche 911 se čtveřicí dveří se postaral Dr. Ulrich Bez, jeden z nejznámějších lidí, jaké kdy Zuffenhausen zaměstnával. Od Porsche přitom později přešel k Astonu Martin, to už je ale jiný příběh. Ten, kterému se budeme věnovat nyní, má spojitost se čtyřmi sedadly a motorem V8 naladěným na 300 koní. Porsche už bylo připravené rozjet sériovou výrobu, nakonec však projekt zamířil k ledu. Vzkříšen byl až jako Panamera, a to s velmi podobným vzezřením.
3. Porsche Cayenne Cabriolet Concept 2002
Dost možná největší překvapení dnešní pětice. Asi jen málokdo ví, že Cayenne svého času přišlo o střechu a namísto ní se pochlubilo obloukem za zadními sedadly, který dodnes slouží jako inspirace pro varianty Targa. Porsche s touto bizarní kombinací přišlo v roce 2002, tedy ve stejné době, kdy do světa zamířila sériová varianta. Z dnešního pohledu můžete soudit, že před patnácti lety neexistoval pro otevřené provedení obchodní model, dnes možná Porsche mohlo i něco vydělat.
2. Porsche 918 Spyder Concept 2010
Tady nás již žádné překvapení nečeká. Nicméně v roce 2010 způsobil koncept 918 Spyder neuvěřitelný poprask. Nikdo z novinářské obce totiž netušil, že Porsche něco takového v Ženevě představí. Vůz se přitom chlubil kombinací 3,4litrového osmiválce o výkonu přes 500 koní a dvěma elektromotory produkujícími dalších 218 koní. Kromě toho pároval digitální a analogové elementy uvnitř, přičemž prakticky vše - a vyšší výkon - nabídla i dnes legendární sériová verze.
1. Porsche Mission E 2015
S ohledem na směr, jakým se Porsche v posledních letech ubírá, asi nepřekvapí, že designéři Peter Varga (mající na starosti exteriéry) a Ivo van Hulten (interiéry) vybrali zrovna elektrický koncept Mission E. Ten se ukázal před rokem a půl ve Frankfurtu a do značné míry má symbolizovat smartphone na kolech. To není zrovna přirovnání, které bychom u vozů Porsche čekali, na druhou stranu ale výkon přesahující 600 koní není špatným. Stejně jako vzhled, který ovlivní příští 911.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 10 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 3 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 4 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 6 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 7 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12