Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nedaleko hranic ČR stojí největší sbírka Golfů na světě, je v ní i speciál pro šejka
8.10.2019 | Mirek Mazal
Kouzlu jednoho z nejprodávanějších aut světa propadl jako nikdo jiný. I když je Golf vidět na každém kroku, v garáží Josefa Juzy jich najdete více než kde jinde.
Josef Juza je milovník Volkswagenů do morku kosti. Nemůže přestat myslet na nejpopulárnější model značky, a proto se rozhodl dostat jich do své garáže více než kdo jiný. Z koníčku se stal životní závazek a z malého přístřešku se stala obrovská hala plná zaparkovaných Golfů.
Historicky nejprodávanější Volkswagen je etalon třídy kompaktních vozů a prvním autem, které vás napadne po vyslovení jména wolfsburské firmy. Josef kdysi denně řídil VW Caddy, když ho v polovině devadesátých let zaujal Golf první generace určený k prodeji. Své začátky nákazy golfovou horečkou popisuje jako lásku na první pohled. „Na výstavě Oldtimer jsem se zamiloval do první generace...“
Následovalo okamžité opojení malým hranatým hatchbackem, které předznamenalo vznik největší sbírky Golfů na světě. „Musel jsem se hned podívat na internet a brzy jsem našel další skvělé vozidlo, které nestálo prakticky nic. Transport byl kolikrát dražší než cena auta.“ Nenechal se odradit a většina úspor skončila utopena v automobilech.
Díky nevyléčitelné touze kupovat další speciality jeho sbírka čítá i výjimečné kousky jako jeden ze 71 ručně stavěných Golfů G60 Limited o výkonu 210 koní, 252 Nm a náhonem 4x4 Syncro. Vedle klidně stojí CitySTROMer čili elektrický prototyp s pohonem generující energii z dvanácti autobaterií. Nemůže chybět záplava GTI, z nich vyčnívá například GTI Oettinger nebo první řada GTI vyrobena originálně s dřevěným dekorem, jemnou kůží a telefonem pro arabského šejka.
Dále pod jednou střechou parkuje homologační speciál na rallye, ostatní závodní verze, jinak vyladěné GTI, ryze pracovní varianty, ale také unikáty omezené edice, které kdy byly vyrobeny. Za pozornost by stálo každé auto, protože Josef vybíral svědomitě, čemu věnuje svůj čas a finance.
Veškeré přírůstky jsou ponechány v sériovém stavu bez velkého zásahu automechaniků či restaurátorů. Josef má rád původní stav a chce, aby jeho sbírka vytvářela poctivý dojem odpovídající původnímu charakteru. Všech 114 aut opečovává především vlastními silami. Nejlepším příkladem jeho filosofie je miliónový Golf, který ukazuje na budíku 999 992 ujetých kilometrů. Přístrojový štít byl odpojen těsně před rekordní metou, od té doby auto ujelo dalších 150 000 kilometr.
Obdivuhodné, stejně jako celá kolekce - nahlédnout do ní můžete níže a nebo se vypravit navštívit nově vytvořené muzeum z ní osobně. Stojí v rakouském Stockerau asi 60 kilometrů jižně od Znojma a otevřené je o víkendech a svátcích od 10 do 18 hodin až do konce října. Vstupné činí přijatelných 9 Eur (230 Kč), Josef ale uvítá i příspěvky nad jeho rámec. Jak sám říká, na svou vášeň nepobírá žádné dotace, a tak mu udělá radost, když mu přispějete na další rozvoj jeho sbírky a nyní i muzea Golfů v jednom.























Všechny vozidla bez ohledu na stáří, historii, reálný nájezd statečně odolávají plynoucímu času. Letos Josef konečně otevřel muzeum s nimi
Zdroj: Golfsrudel
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
5.7.2025Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda