Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo

Vypadá to nepatřičně, jako nepovedený doplněk od čerpací stanice. Jenže je to originální příplatková výbava z dob, kdy Porsche s SUV začínalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo

21.9.2017 | Marek Bednář | 4 příspěvky

Vypadá to nepatřičně, jako nepovedený doplněk od čerpací stanice. Jenže je to originální příplatková výbava z dob, kdy Porsche s SUV začínalo.

Potkali jste někdy Porsche Cayenne s rezervou připevněnou na pátých dveřích? Pokud ano, nejspíše jste si říkali, co všechno x-tí majitelé tohoto vozu nejsou schopni Cayenne provést a že by si do něj snad nechali namontovat i LPG. Existence Cayenne dodatečně přestavěného na LPG je vysoce pravděpodobná, vnější držák na rezervní kolo byl ale k vozu nabízen přímo automobilkou.

Není to tedy domácí stavba někoho, kdo by chtěl, aby jeho Cayenne vypadalo drsněji než primárně silniční SUV. Mezi příplatky byl tento držák v letech 2002 - 2004, tedy jen zkraje výroby a nešlo o levný špás, Porsche za něj účtovalo 50 tisíc Kč.

Jen více off-roadového stylu ale vozu přidat neměl. Takhle umístěná rezerva byla jedinou cestou, jak mít plnohodnotné rezervní kolo. Pod podlahu zavazadelníku se jinak vešla jen dojezdová rezerva nebo později lepicí sada. V ceně byl kryt rezervy, na kterém bylo logo Cayenne včetně označení S nebo Turbo, to proto, že rezerva zakryla logo na pátých dveřích, ale už nikoliv lakování držáku do barvy karoserie - ten byl vždycky stříbrný, nešlo za jiný lak ani připlatit.

Něco takového se dnes na luxusní SUV opravdu nehodí. Jenže v době, kdy se Cayenne vyvíjelo, třída luxusních SUV, jak ji známe dnes, v podstatě neexistovala. Šílenství kolem prémiových SUV bylo rozpoutáno teprve před 20 léty a v době vzniku Cayenne nebyl na světě žádný VW Touareg nebo Audi Q7 - tahle auta byla vyvíjena spolu s Cayenne a minimálně Touareg byl v první generaci také k mání s rezervou na zádi.

Komfort jízdy a terénní schopnosti tehdy kombinoval Jeep Grand Cherokee a jakž takž Range Rover. A pak tu byly BMW X5 a Mercedes třídy M, to bylo všechno. Range Rover byl ve své druhé generaci pořád spíš užitkové než luxusní auto, Grand Cherokee byl zase oproti Cayenne příliš terénní a X5 a ML mělo Cayenne v luxusu předčit.

Porsche tak vstupovalo do neznámých, neprobádaných vod a pořádně nevědělo, co nabídnout. Proto v prvních letech výroby Cayenne nabídlo rezervu umístěnou vně auta a třeba i redukci. Oba tyto ryze terénní prvky časem z nabídky zmizely, rezerva na zádi podstatně dříve než redukce. Potkáte-li Cayenne s takhle umístěnou rezervou, máte před sebou opravdovou vzácnost, moc zákazníků si ji nevybralo...

Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo - 1 - cayenne rezerva na zadi 01Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo - 2 - cayenne rezerva na zadi 02Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo - 3 - cayenne rezerva na zadi 03Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo - 4 - cayenne rezerva na zadi 04Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo - 5 - cayenne rezerva na zadi 05Tuhle bizarní věc nabízelo pro Cayenne přímo Porsche. A nechtělo za ni málo - 6 - cayenne rezerva na zadi 06
Takhle vybavených Cayenne sjelo s výrobní linky asi docela málo

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše