Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není

Alfa Romeo Giulietta TCR nepochází od Alfy, přesto bude v šampionátu TCR, levnější verzi WTCC, od sezóny 2016 bojovat s Golfem a spol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není

16.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Alfa Romeo Giulietta TCR nepochází od Alfy, přesto bude v šampionátu TCR, levnější verzi WTCC, od sezóny 2016 bojovat s Golfem a spol.

Pokud vám dosud v okruhové závodní sérii TCR po boku ostrého Golfu a 330koňové Astry chyběla Alfa Romeo Giulietta, od příští sezóny se to díky italské tunerské firmě Romeo Ferraris změní. Připravuje totiž Giuliettu TCR, tedy v podstatě okruhovou verzi standardní Giulietty QV. Nevíte, co to TCR je? Prezentuje se jako levnější varianta WTCC, tedy šampionát cestovních vozů, a od příštího roku se v něm bude objevovat také italská Alfa Romeo.

Její Giulietta je zatím ve vývoji a oproti sériové verzi tu je samozřejmě hromada odlišností, mezi ty klíčové patří šestistupňová sekvenční převodovka Sadev se samosvorem. Výkon motoru putuje stále na přední kola, není ale zcela jasné, kolik koní motor nabídne, jakkoli lze tušit cestu až na vrchol spektra možností daných pravidly seriálu (330 koní). Giulietta TCR jinak hostí čtyřválec 1750 TBi od Alfy, samozřejmě ovšem dostal hromadu úprav, aby zvládl závodní nasazení, přesná data však známa nejsou. Víme, že převodovka zvládne 500 Nm točivého momentu, takže se síla motoru bude pohybovat někde pod touto hranicí.

Úpravy samozřejmě očekávejte také v interiéru, odkud zmizí všechna přebytečná hmotnost, očekávejme ale výsledek někde nad 1 200 kilogramy; dle webu TCR mají mezi 1,2 a 1,3 tuny hmotnosti všechna auta - a všechna, včetně Subaru či Audi, mají také pohon přední nápravy. Alfa dostane 378mm přední brzdové kotouče, pravděpodobně maximum dle pravidel, protože tolik mají i ostatní auta, a šestipístkové třmeny. Vzadu budou kotouče o 290 mm průměru a čtyřpístkové třmeny.

Změnila se pochopitelně rovněž karoserie, dostala aerodynamická vylepšení, kam se podíváte. Vidíme změny pro závodní auta typické - velké přední lízátko, obří křídlo vzadu, otvory pro odvětrávání podběhů. Okny můžeme nahlédnout do kabiny, kde zůstalo jen sedadlo řidiče a přibyla ochranná klec.

Giulietta TCR měla být původně připravena už v letošní sezóně, jejíž poslední závod se jede na městském okruhu da Guia v Macau v neděli 22. listopadu. Firma Romeo Ferraris, která s automobilkou Ferrari nemá nic společného, se však rozhodla přípravu neuspěchat a ostrý debut se tak uskuteční až v prvním závodě sezóny roku 2016. Za volantem by měl být bývalý pilot Alfy Romeo ve WTCC Salvatore Tavano a pilot Campionato Italiano Turismo Endurance jménem Mario Ferraris.

Také je ale známa cena 98 tisíc Eur (2,6 milionu korun) za kus a vznikne prý celkem deset Giuliett TCR, takže chcete-li se zapojit do závodění, mělo by být možné si tohle auto koupit kompletně připravené. Jak se mu bude dařit, si ovšem musíme počkat do příštího roku. To by se také měl objevit lehčí facelift obyčejné produkční Alfy Giulietta, konkrétně na ženevském autosalonu v březnu.


Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není - 1 - alfa romeo giulietta tcr romeo ferraris 00Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není - 2 - alfa romeo giulietta tcr romeo ferraris 01Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není - 3 - alfa romeo giulietta tcr romeo ferraris 02Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není - 4 - alfa romeo giulietta tcr romeo ferraris 03Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není - 5 - alfa romeo giulietta tcr romeo ferraris 04Alfa Romeo Giulietta TCR: také Alfa má novou okruhovku, ryzí Alfa to ale není - 6 - alfa romeo giulietta tcr romeo ferraris 05
Alfu Giulietta TCR si s produkční verzí vážně nespletete

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.