Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio: SUV dorazí na podzim, Ameriku upřednostní před Evropou
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První firemní SUV Alfy by nemělo být odhaleno v Paříži, ale v listopadu v Los Angeles. Do prodeje zamíří až na jaře příštího roku.
Pro italskou automobilku měl být letošní rok prvním, kdy se začne vracet do černých čísel. Jak ovšem všichni již velmi dobře víme, Alfa Romeo Giulia se nakonec dočkala odkladu. Neoficiálně se mluvilo o konstrukčních vadách, díky nimž měl nový sedan selhat při interních crash testech, značka však jakékoliv takové zvěsti popřela. Semínko pochyb ovšem bylo zaseto a tak jsme ani příliš nepočítali s tím, že se základní verze italské novinky skutečně ukáže na autosalonu v Ženevě.
Debut však nakonec realizován byl. A co více, Italové znovu potvrdili, že výroba odstartuje již za dva týdny v továrně Cassino. Kromě toho dále dodali, že prodej bude zahájen o měsíc později, tedy mnohem dříve, než mohl kdokoliv s ohledem na zmiňované odklady doufat. Zda tomu tak skutečně bude, to se dozvíme již zakrátko, jakékoliv zpochybňování či spekulovaní tedy momentálně nemá smysl. Místo toho se proto budeme zaobírat dalšími novinkami značky.
Po sedanu by mělo dorazit vůbec první firemní SUV, které bude pojmenováno po slavném průsmyku Stelvio. Jeho název potvrdil minulý měsíc šéf koncernu FCA Sergio Marchionne na setkání s dělníky značky, přičemž zároveň oznámil, že výroba odstartuje v posledním letošním čtvrtletí. Tedy o rok později, než bylo původně plánováno. Na zahájení prodeje si pak Stelvio počká ještě déle, v showroomech bychom totiž SUV měli vídávat až od jara 2017.
Slova svého nadřízeného aktuálně ještě více rozvedl šéf Alfy Harald Wester, podle nějž bude Stelvio debutovat později na podzim. Tím je tedy nejspíše mimo hru pařížský autosalon, který otevře své brány 1. října. S premiérou prvního firemního SUV tedy můžeme počítat spíše v Los Angeles, což by samozřejmě dávalo nemalý smysl. S americkým trhem Alfa počítá ve velkém a SUV by v zámoří mohlo dosáhnout nemalého úspěchu.
Mimo to Wester uvedl, že Maserati, jemuž taktéž šéfuje, prozatím nebude nabízet menší model než aktuálně odhalené Levante. „Pokud jste koncernem a máte 10 značek jako my, pak každá nemůže dělat to samé co ostatní. Prozatím jde tedy o segment (kompaktních SUV - pozn. red.), na který s Maserati necílíme, což jsme ostatně řekli již na začátku.“
„V daném segmentu již máme Jeep Cherokee. A budeme zde mít další produkt v podobě nové Alfy, která bude odhalena letos později na podzim. Aktuálně tu tedy nejsou žádné plány pro Maserati, jenž by představovaly rozšíření našeho portfolia směrem do segmentu kompaktních SUV,“ uzavírá celou záležitost Wester.
My pak jen můžeme dodat, že stejně jako Giulia bude i Stelvio postaveno na platformě Giorgio, počítat tedy můžeme s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Pod kapotou se pak objeví především čtyřválcové motory, vrchol by ovšem také v tomto případě měla okupovat verze QV osazená šestiválcem o výkonu 510 koní.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.





SUV Alfa Romeo Stelvio, zde prozatím vyvedené jen na neoficiálních ilustracích, by mělo debutovat letos na podzim, nejpíše v Los Angeles




















Maserati Levante, které se ukázalo v Ženevě, prozatím s menším bratříčkem počítat nemůže
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejčtenější články
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.13. 17:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.13. 12:55 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
