Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí

Na prvním vlastním elektromobilu „nakousnutého jablka“ dosud pracovalo 600 inženýrů. Po schválení projektu bude tento počet ztrojnásoben.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí

23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na prvním vlastním elektromobilu „nakousnutého jablka“ dosud pracovalo 600 inženýrů. Po schválení projektu bude tento počet ztrojnásoben.

O zapojení společnosti Apple do automobilového průmyslu se hovoří již hezkých pár let. Zatím z těchto aktivit vzešel systém CarPlay, mimo to sje ovšem v zákulisí často zmiňován také o vlastní elektromobil. Firma s nakousnutým jablkem ve znaku sice nic konkrétního dosud nepotvrdila, nicméně vodítka tu jsou. Kupříkladu nábor inženýrů se specializací na mechaniku, výrobu a robotiku, které Apple přetáhl společnostem jako Tesla Motors, Fiat Chrysler Automobiles a dodavateli baterií A123 Systems.

Mimo to jeden ze zaměstnanců společnosti na počátku letošního roku uvedl, že firma vyvíjí určitý druh technologie, který je blíže automobilům než cokoliv, co Apple dříve vypustil na trh. Pravda, pod tímto oznámením si můžeme představit cokoliv, nicméně nové informace skutečně vedou k elektromobilu. Zdroje blízké celému projektu totiž potvrdili, že vlastní vůz společnosti dostal nedávno oficiální požehnání a na trhu by měl být v roce 2019.

Souběžně s tímto oznámením se očekává výrazné navýšení počtu pracovníků, kteří jsou do projektu zapojeni. Zatím prý na elektromobilu pracuje 600 zaměstnanců, nyní by však toto číslo mělo být ztrojnásobeno. Ve srovnání s prvotinou konkurenčního Googlu ovšem Apple momentálně neplánuje vůz s autonomním řízením, místo toho budou nadále v centru dění řidiči. A to přesto, že i na tomto poli již výzkum probíhá.

Do budoucna se tedy možná dočkáme hned několika variant „iCaru“. Prozatím si ale Apple zřejmě vystačí pouze s jedním modelem v portfoliu. Zda jej ovšem bude vyrábět sám či osloví některou nezávislou firmu, to zatím není jasné. Možností je rovněž partnerství s již zavedenou automobilkou, čemuž nasvědčují hovory a schůzky s BMW.

Ve hře je koneckonců i ta varianta, že Apple nakonec zmiňovaný elektromobil vůbec nebude prodávat sám, ale místo toho ostatním výrobcům nabídne licenční technologii. Jak je tedy patrné, cest, jimiž se může vydat, má firma opravdu hodně. Bude proto více než zajímavé sledovat, zda konečně dojde k nějakému oficiálnímu prohlášení.


Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 1 - iMove concept 01Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 2 - iMove concept 02Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 3 - iMove concept 03Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 4 - iMove concept 04Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 5 - iMove concept 05Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 6 - iMove concept 06Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 7 - iMove concept 07Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 8 - iMove concept 08Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 9 - iMove concept 09Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 10 - iMove concept 10Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 11 - iMove concept 11Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 12 - iMove concept 12Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 13 - iMove concept 13Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 14 - iMove concept 14Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí - 15 - iMove concept 15
První elektromobil Applu se již ukázal na neoficiálních ilustracích. Zda ale realita bude podobná, to je prozatím otázkou

Zdroj: The Wall Street Journal

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.