Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s
17.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový italský koncept by se měl dočkat 30kusové sériové výroby. Než se tak ovšem stane, je třeba vyřešit soudní při týkající se vlastnictví značky ATS.
O italské automobilce ATS jsme se naposledy zmiňovali na sklonku loňského roku, kdy její majitel Gianluca Gregis ohlásil příchod dvou nových modelů. Ty by však neměly zamířit do prodeje s logem červeného draka, místo toho by měly nést jeho příjmení. Ačkoliv přitom může jít o splnění životního snu, ve výsledku se nejedná zrovna o krok logický, zvláště v souvislosti s nemalou cenou. Tu totiž za vůz začínajícího výrobce zaplatí jen málokdo, zatímco v souvislosti s logem ATS by se kapsy mohly otevřít snadněji, navzdory faktu, že na značku Automobili Turismo e Sport si dnes nevzpomene zdaleka každý.
Jak se přitom nyní ukazuje, daný krok měl svůj důvod. Gregis se totiž rozhádal se svým společníkem Danielem Maritanem, kvůli čemuž je značka ATS nyní předmětem několika soudních pří. Není přitom jisté, na čí straně je pravda, neboť verze obou podnikatelů se značně rozcházejí. Nicméně podle všeho problémy začaly v dubnu 2014, kdy Maritan založil kvůli dodatečnému financování novou firmu DM9, jíž měly práva na automobilku ATS připadnout. S ostatními akcionáři této společnosti se ovšem Gregis již v září téhož roku rozhádal a „byl odejit“.
Vypadalo to tedy, že práva na značku ATS jsou v držení Maritana a mateřské firmy DM9, nicméně 12. září loňského roku se prý někdo vloupal do jejího ústředí v italském Borgomaneru a sabotoval připojení k internetu. O čtyři dny později pak z nejmenovaného hotelu dorazil na evropský patentový úřad fax, který žádal převedení práv na značku ATS do rukou Gianlucy Gregise. Za ostatní akcionáře zde přitom byla podepsána Michele Mazzucco.
K tomuto převodu došlo, pročež legálně ATS nyní patří Gregisovi. Maritan ovšem na základě žaloby tvrdí, že za veškerým převodem stojí jeho bývalý společník, který zfalšoval všechny žádosti i připojené podpisy. A z toho důvodu neváhal letos v dubnu pod znakem ATS představit na monacké výstavě Top Marquez nové kupé 2500 GT. V ten moment se ovšem ihned ozval Gregis s tím, že Maritan ukradl jeho vysněný projekt včetně loga, designu či hnacího ústrojí.
Následovala tedy protižaloba, přičemž soud stále ještě nevyřkl ortel. Aby navíc celá věc nebyla málo zamotaná, Gregis práva na značku ATS prodal dalšímu majiteli, čímž se vysvětluje jeho „útěk“ na Kanárské ostrovy a založení nové společnosti. Nový vlastník Piero Jacometti přitom od té doby investoval do již poněkolikáté znovuzrozené automobilky miliony Eur, aby přišel se svým vysněným projektem, o který terpve v tomto článku jde.
Řeč je o konceptu Wild Twelve, který byl o víkendu představen v Turínu. Tento sporťák byl navržen studiem Torino Design, přičemž pod kapotou hostí hybridní ústrojí složené z 3,8litrového dvakrát přeplňovaného dvanáctiválce, se kterým jsou spárovány dva elektromotory. Dohromady produkují 860 koní a 918 Nm, o jejichž přenos se stará devítistupňový automat. Spalovací jednotka přitom zásobuje nápravu zadní, zatímco elektrokoně jdou na kola přední.
Jízdní parametry počítají se zrychlením z klidu na stovku za 2,6 sekundy, dvoustovka by pak měla být na tachometru již za 6,2 s. Nejvyšší rychlost má vyšplhat na 390 km/h, mimo to má ATS Wild Twelve zvládnout třicet kilometrů čistě na elektřinu. Rozhodně tedy nejde o zavržení hodné parametry, zvláště v kombinaci s hmotností, která navzdory hybridnímu ústrojí činí pouhých 1 450 kg.
Na této hodnotě má svou zásluhu enormní užití karbonového vlákna zvenčí i uvnitř, nic bližšího však již zmíněno nebylo. Tedy stran faktu, že do produkce by mělo zamířit zhruba 30 exemplářů. S ohledem na výše zmíněné je však otázkou, zda dvoudveřové kupé bude označeno logem ATS. Pokud nikoliv, pak lze asi očekávat další žalobu, za kterou bude stát Jacometti.
Dodat tedy aktuálně můžeme již jen poslední kuriozitku, která se týká produkce nového sporťáku. Ta by se měla odehrát v továrně v Campogallianu, kde se dříve vyrábělo Bugatti EB110. S ním by přitom italská novinka měla mít minimálně jednu věc společnou - nemalou cenu...
ATS Wild Twelve se pyšní hybridním ústrojím o výkonu 860 koní, se kterým by stovku mělo zdolat za 2,6 sekundy. Otázkou je, jaké logo nakonec bude zdobit příď tohoto sporťáku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 2 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 4 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 5 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 7 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva