Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Allroad: třetí koncept představuje 734 koní do nepohody
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost Audi se dále poodhalí na šanghajském autosalonu a bude mít podobu předobrazu A6 Allroad. Pod kapotou je nová V8, vyvíjená s Porsche.
Označíme-li v Ženevě představený koncept Audi Prologue Avant za předobraz A6 Avant příští generace, koncept Prologue Allroad neukazuje nic jiného, než jak by mohla vypadat přizvednutá verze kombíku A6. Právě s takovýmto konceptem přichází Audi pro autosalon v Šanghaji, který klepe na dveře.
Po vizuální stránce tu toho není oproti Prologue Avant tolik nového, karoserie je stejná snad až na detaily nárazníků a nezbytné oplastování. V interiéru proběhly drobné změny, spíš ale jen po stránce čalounění sedaček či obložení palubní desky. Světlá výška je ale větší o úctyhodných 77 milimetrů, takže se tento stroj terénu nemusí zas tak bát.
Velkou novinku ale najdeme pod kapotou. Zatímco kupé Prologue nabídlo 605 koní z přeplňovaného osmiválce a Avant měl pod kapotou třílitrový diesel a elektromotory, Prologue Avant kombinuje tyto dvě možnosti dohromady. Benzínový přeplňovaný osmiválec má 4 litry objemu a v přední části osmistupňového automatu je integrován elektromotor.
Výsledkem je úctyhodných 734 koní a 900 Nm, proudících na všechna kola, což znamená teoretický čas zrychlení na 100 km/h za 3,5 vteřiny. Zároveň má být motor schopen jezdit se spotřebou 2,4 litru benzínu na 100 km; jak moc je tohle číslo nereálné, snad nemusíme opakovat. Akumulátory mají mít kapacitu 14,1 kWh, což odpovídá asi 5,4 litrům benzínu a když tato čísla sečteme, dostaneme 7,8 litru, což už by realitě mohlo být o něco blíže.
Čtyřlitr nicméně není stejný motor, jaký nabídnou některá silná Audi dnes. Je to motor vyvíjený ve spolupráci s Porsche a má být v budoucnu náhradou osmiválcového benzínového turbomotoru, který nyní pracuje pod kapotami vozů Bentley a Audi a také 4,8litrové V8, kterou najdeme ve vozech Porsche Panamera a Cayenne. Motor má pochopitelně dvě turbodmychadla a přímé vstřikování.
Další detaily zatím známé nejsou, ale jistě se během následujících měsíců dostanou na světlo světa. Přesné datum, kdy se z Prologue Allroad stane sériová A6 Allroad, zatím samozřejmě není známo, ale hovoří se o roku 2017.
Audi Prologue Allroad je z konceptů Prologue nejsilnější, nabídne vysoko přes 700 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha