Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS1 prý nakonec bude, do Ženevy má dorazit s 310 koňmi a stylem bijce
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný hot hatch dostane do vínku motor 2,0 TFSI z Audi S3. Spřáhnout jej bude moci s manuálem či automatem, quattro bude ve standardu.
Když se před šesti lety objevilo na trhu Audi A1, jen málokdo dával malému třídvířku ozdobenému prémiovou cenou velké šance na přežití. Nicméně v listopadu 2011 již dorazil i Sportback a v roce 2014 jsme mohli přivítat také ostré provedení S1. Nabídka se tak rázem stala pořádně košatou, na což zareagovali i zákazníci, kterých ročně nakráčí do showroomů Audi jen v Evropě okolo sto tisíc.
Při tomto úspěchu asi nepřekvapí, že značka se čtyřmi kruhy by ráda na trh dostala více variant. Nicméně v tomto ohledu se dosud zdálo, že doplatí na následky kauzy Dieselgate, se kterými jsou spojeny masivní škrty. Místo expanze tak měla přikráčet spíše redukce portfolia, která nám od příští generace sebere třídveřovou variantu.
Než se tak ovšem stane, měli bychom se dle interních zdrojů skutečně dočkat nového modelu, a to dokonce vrcholného. Oprášeny jsou totiž evidentně plány na příchod Audi RS1, jenž by mělo dorazit již v březnu příštího roku na ženevský autosalon. Vzhledově se přitom přiblíží většímu modelu RS3, kdy přebere agresivní nárazníky a velká kola.
Pod kapotou se pak objeví přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TFSI z Audi S3, který bude naladěn zhruba na 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Tento výkon bude přenášen na všechna čtyři kola, volit ovšem bude možné mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem. Zrychlení na stovku přitom zabere zhruba 5 sekund.
Ceny prozatím ještě upřesněny nebyly, nicméně vůči modelu S1 se počítá se zdražením o zhruba 160 000 Kč. Audi RS1 ve verzi Sportback by tedy na český trh mělo dorazit za méně než milion korun, což již cílovou skupinu řádně zredukuje. Na druhou stranu, značka si od této varianty slibuje spíše navýšení image než registrací.












































Inspirací pro Audi RS1 se mimo jiné stane i koncept A1 Quattro z roku 2011
Zdroj: TF1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva