Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS8 nebude, těžké Sport Quattro též ne. Dieselový Nanuk ale jisté šance má
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro vrcholnou limuzínu by prý Audi nenašlo dostatek zákazníků. Koncepční Nanuk si ale zřejmě prosadí duchovní otec Bugatti Veyron.
Bývaly doby, kdy nás divize Quattro GmbH oblažovala jen jedním modelem v průběhu několika let. To je ovšem minulost, neboť sportovní oddělení automobilky Audi momentálně chrlí jednu novinku za druhou. Díky tomu tu máme Audi RS4 Avant, RS5 kupé a kabriolet, RS6 Avant, RS7, RS Q3, TT RS kupé i roadster a na nejvyšší úrovni supersport R8. Mohlo by se tedy zdát, že německá značka nezná hranic. Jak ale naznačují poslední reporty od čtyř kruhů, určité mantinely tu jsou. A týkají se především Audi RS8.
Podle Stephana Reila, šéfinženýra divize Quattro GmbH, se totiž sportovní oddělení řídí jedním zásadním pravidlem. A sice, že každý existující model s písmeny RS v názvu musí disponovat silou o 20 až 25 procent vyšší, než jakou nabízí model S. To by nás u vrcholné limuzíny přivádělo někam do teritoria 630 až 655 koní, čímž by na Audi RS8 stačil snad jen chystaný Mercedes-Benz S 65 AMG. A to zřejmě jen výkonově, nikoliv jízdní dynamikou.
Jenže podle Audi momentálně není na trhu dostatek zákazníků, jejichž zájem by ospravedlnil náročný vývoj, proto se prý modelu RS8 nedočkáme. To vlastně ani není tak překvapivé prohlášení, neboť i koncern VW Group má určitou hierarchii, podle které nesmí níže položené značky ohrožovat ty výše postavené. Audi by však vrcholnou limuzínou mohlo krást zákazníky Bentley Flying Spur, na kterém má firma jistě mnohem větší zisk.
Není to přitom jediný model Audi, který nakonec nedostal požehnání. Ten samý verdikt doprovází také koncept Sport Quattro z letošního Frankfurtu. Podle automobilky je totiž příliš těžký (což jsme tvrdili již během představení) a tím plně nereprezentuje snahu značky o výrazné odlehčování. Navíc prý není „eco-friendly“, což zřejmě ani nemusíme překládat.
Oproti tomu takový koncept Nanuk jisté šance na výrobu má. A to hlavně díky mocnému šéfovi dozorčí rady Ferdinandu Piëchovi, kterému se líbil koncept Italdesign Giugiaro Parcour a jednoduše jej chtěl mít s vlastním logem. Prozatím však chybí finální požehnání i rozhodnutí, zda vůz dostane dieselový V8 nebo V10. Tak uvidíme.





















Audi S8 je maximálním vrcholem, kam se značka v rámci řady vydá. Pro verzi RS8 prý neexistuje dostatek zákazníků














Audi Sport Quattro nepůjde do výroby kvůli své vysoké hmotnosti





Za konceptem Audi Nanuk stojí Ferdinand Piëch. Tedy muž, který když něco chce, tak si to prosadí
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. včera 15:00
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 15.12.2025
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 15.12.2025
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 15.12.2025
Nejnovější články
Evropský cirkus se „zrušením zákazu spalovacích motorů” nezklamal, přišel s totálním nesmyslem, který opěvuje jen VW
před 2 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
