Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur 2013: facelift oficiálně bez osmiválce, zato s výkonem 625 koní
20.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Britská novinka není jen výkonnější, ale také o 50 kg lehčí. Více než mechanika byl pozměněn interiér, kde je na 600 nových prvků.
Tak Bentley nakonec všem spekulantům pěkně vypálilo rybník. Také my jsme původně počítali s představením inovovaného Bentley Flying Spur ve dvou verzích - osmiválcové a dvanáctiválcové. Tím by byla kopírována nabídka dvoudveřového kupé a kabrioletu, jenže na ženevském stánku značky nakonec uvidíme jen jediný model. A sice ten, který ke svému pohonu užívá šestilitrový motor W12 se dvojicí turbodmychadel. Čtyřlitrová pohonná jednotka s deaktivací poloviny válců tak v portfoliu britské značky bude chybět, tedy alespoň prozatím. Překvapením nakonec je i to, že Bentley výkon dvanáctiválce hned v základním provedení naladil na 625 koní, které odpovídají potenciálu modelu Continentalu GT Speed. Zároveň se tak stává nejvýkonnějším čtyřdveřovým modelem, jaký kdy opustil brány továrny v Crewe.
Výkon ovšem není vše. Proto Bentley pohonnou jednotku spřáhlo s osmistupňovým automatem ZF, který je schopen přeřadit během 0,2 sekundy. Díky použití odlehčených materiálů pak navíc oproti předchozí generaci poklesla hmotnost o 50 kg (navzdory čtyřprocentnímu navýšení tuhosti karoserie), což se projevilo i na žíznivosti nižší o 13 %. V průměru by tak nový Flying Spur měl jezdit za 14,7 l/100 km. Ovšem jen za předpokladu, že nebudete zkoušet zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy nebo nejvyšší rychlost 322 km/h.
Výkonnostním změnám byl samozřejmě přizpůsoben podvozek. Namísto sportovnosti, kterou Bentley zřejmě hodlá přisoudit pouze dvoudveřovým modelům, ovšem došlo k navýšení pohodlí. Pružiny jsou totiž vpředu měkčí o 10 % a vzadu o 13 %. S tím souvisí i změkčení stabilizátorů (o 13 procent vpředu a 15 procent vzadu) nebo odlehčení pouzder ramen zavěšení (o pětadvacet procent ve všech rozích). Modifikovány pak byly elektrické tlumiče, překalibrována stabilizační kontrola a nově naladěno řízení.
Výsledkem tak není jen rychlejší a úspornější vůz, ale také mnohem komfortnější. To dokazují i kvalitnější tlumící materiály včetně akustických skel a panelů zakomponovaných do podlahy. Vylepšeno bylo rovněž těsnění dveří, na méně hlučnou notu byly naladěny také výfuky. Pneumatiky nových standardních 19palcových kol (za příplatek jsou i dvacítky či jednadvacítky) pak mají vyšší bočnice, díky kterým dochází k lepší absorpci silničních nerovností.
Ještě více se měnilo v interiéru, kde naleznete na 600 nových komponentů včetně sedadel, která je možné objednat ve čtyřmístné nebo pětimístné konfiguraci. Ta zadní lze nastavit až ve 14 směrech, přičemž již ve standardu nechybí vyhřívání a chlazení. Za příplatek pak bude k mání multimediální paket, který zahrnuje pevný disk o kapacitě 64 GB, dva 10palcové LCD monitory v opěrkách předních sedadel nebo plnohodnotné připojení k internetu.
Cestující vpředu pak těží z osmipalcového dotykového displeje, satelitní navigace, připojení Bluetooth nebo nového zábavního systému. Konfrontováni přitom budou se slunečními clonami, klikami dveří a loketními opěrkami, které byly s některými ovladači jako jediné převzaty z předchozí generace. S ohledem na takřka stejné rozměry (novinka je pouze o 5 mm delší a o 70 mm vyšší) pak zůstal zachován i objem zavazadelníku (475 l).
Do prodeje nové Bentley Flying Spur zamíří již letos v létě, přičemž základní cenu automobilka oznámí právě v Ženevě - velké změny oproti současnosti ale nepředpokládáme. V případě nespokojenosti se standardní výbavou budete moci sáhnout do programu Mulliner, od příštího roku by pak dvanáctiválcový model mohl dostat posilu v podobě osmiválce a nabušenější verze Speed. To ale zatím oficiálně potvrzeno nebylo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nové Bentley Flying Spur dorazí zpočátku překvapivě jen s dvanáctiválcem. Jeho výkon ovšem bude naladěn na 625 koní. Mimo to novinka přichází s luxusnějším interiérem, kde najdete na 600 nových komponentů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 5 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 8 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch