Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská novinka dorazí v rámci oslav stých narozenin značky. Pod kapotou přitom nahradí tříválec čtyř- či dokonce šestiválcem.
Je tomu zhruba měsíc, co jsme uvedli, že BMW by během oslav stého výročí založení mělo představit nový model i9. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravdu jsme s největší pravděpodobností měli pouze napůl. Samotné narozeniny mnichovská automobilka v roce 2016 skutečně oslaví, dárkem pro příznivce značky se však kromě jiného (tím myslíme první model vyvinutý ve spolupráci s Toyotou a také první produkční verzi BMW 5 GT poháněnou palivovými články) stane novinka zvaná i8S.
Pokud vám přitom název naznačuje, že očekávat můžete výkonnější verzi hybridního sporťáku, pak máte pravdu. Do stejného terče přitom mířilo zvažované BMW i9, logicky se tedy jedná o stejný vůz, jen ověnčený jiným pojmenováním. Ve zbytku však můžeme počítat se shodou, pročež můžeme rovnou zamířit do motorového prostoru, kde se budou odehrávat největší změny. Šasí, tvořené ve vrchní části karbonem a ve spodní hliníkem, totiž zůstane zachováno.
Abychom nechodili kolem horké kaše, rovnou zmíníme, že 1,5litrový přeplňovaný tříválec dostane padáka. Otázkou však je, z jakého skladu BMW vytáhne náhradu. Aktuálně je totiž prý ve hře jak dvoulitrový čtyřválec o výkonu přibližně 320 koní, tak třílitrový šestiválec produkující koní 480. Oba agregáty dostanou přeplňování, mimo něj ale dorazí i elektromotor, který bude v případě čtyřválce naladěn na 204, u šestiválce pak na 109 koní.
Výsledkem by v obou případech měl být kombinovaný výkon přesahující 500 koní, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku měla poklesnout na pouhých 3,5 sekundy. Sporná je nejvyšší rychlost, s největší pravděpodobností však bude i nadále limitována na 250 km/h. Pozměněná ale bude koncepce hnacího ústrojí, neboť na zadní kola bude výkon směrovat jen spalovací jednotka, ta přední si vezme na starosti elektromotor.
V rámci hmotnosti přitom můžeme s ohledem na objemnější agregát počítat s větším počtem kil, nahoru pak zřejmě poletí i udávaná spotřeba. A ve výsledku rovněž cena, která by ve srovnání s běžným BMW i8 měla povyskočit o 30 procent na 4,5 milionu korun. Za to byste přitom kromě výše zmíněného měli přijít o nouzová zadní sedadla, místo nichž dorazí větší zavazadlový prostor.
Počítat můžeme také s účinnějšími brzdami, širšími pneumatikami nebo přepracovaným podvozkem. Do čela celého projektu se pak postavil šéf divize „i“ Ulrich Kranz, kterému bude asistovat Roberto Fedeli, který nedávno přešel od Ferrari. Do showroomů by se přitom BMW i8S mělo dostat v závěru roku 2017, tedy poměrně dlouho po firemních oslavách.


















Chystané BMW i8S dostane kromě vyššího výkonu také agresivnější vzhed než základní model i8
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 9 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha