Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M2 xDrive: nejmenší eMko je další pán na „čtyřkolkové holení”
25.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW už překročilo Rubikon a oznámilo, že sedany a kupé divize M s pohonem 4x4 přjijdou. Teď už je jen otázkou, kdy dorazí ten který z nich.
Nad změnami, které BMW provádí ve své nabídce v posledních letech, pravidelně hořekujeme, neboť se nám prostě nelíbí. Může se to zdát nesmyslné, zbytečně upjaté, nemístně konzervativní. Však automobilka přece pouze rozšiřuje nabídku, co je na tom špatného? Kdyby věc stála takto, špatného na tom není jistě nic. BMW ale nabídku nerozšiřuje, ono ji mění. A pokud něco dorazí jako rozšíření, je to jen znamením budoucí podstatné změny, která se někomu líbit může, ve výsledku ale jen dá přednost jedněm na úkor druhých - zpravidla těch, kteří auta značky kupovali po léta či dekády předtím. A to se nikomu soudnému zamlouvat nemůže.
Pokud se vám zdá, že mluvíme příliš nekonkrétně, můžeme být faktičtější. Například příchod automatického řazení jako alternativy pro ten či onen model nemusí vadit nikomu, naopak, pokud ovšem postupně nepřejde v nabídku řazení pouze samočinného. Postup BMW tímto směrem se může zdát logický, však poté zjistilo, že manuální řazení kupuje tu 40, tu 15, tu třeba jen pár procent zákazníků. Ale je to dost málo, zvláště pak v jeho případě, kdy má k dispozici tolik rozličné techniky, že může osadit manuálem prakticky jakýkoli model bez podstatných vícenákladů? Není, BMW by mohlo nabízet manuál za zvláštní příplatek klidně jednotkám lidí, ale ono to často nedělá, ani když ho běžné vyrábí, natož pak jindy. Manuály prostě najednou nejsou, i když by je dost lidí chtělo a klidně si za ně zaplatilo.
Prakticky stejný výsledek měla prakticky všechna podobná „doplnění nabídky”, a to nejen u BMW. Proč se tedy máme obávat eMek s pohonem všech kol (nebo předokolek, malých turbomotorů, hybridů...), když vůbec nemusí být špatná? Protože toto rozšíření může snadno vést k tomu, že brzy nebudou žádná jiná. A zadokolky budou nám - a jistě nejen nám - chybět.
Proto na už potvrzené čtyřkolky pro eMka hledíme s určitou skepsí a nadšeně jsme nevítali ani prototyp M5 xDrive. Kdy dorazí em-pětka „ve čtyřkolce”, je zatím nejasné, jisté ale je, že v tom nebude sama. Dalším pánem na holení má být v tomto případě též potvrzená M2, která se jej má dočkat též.
V tomto případě dosud nejde o potvrzenou informaci, ale spekulaci britských novinářů. Ti jsou ovšem obvykle dobře informování, navíc nás nenapadá jediný důvod, proč by se BMW mělo u některých modelů M xDrive bránit a u jiných ne. Pokud se tedy nestane nic zvláštního, můžeme si připravit červený koberec i pro BMW M2 xDrive, jež dorazí na trh už letos.
Čtyřkolka se ale nemá objevit v nabídce hned od začátku, nejprve bude k mání jen zadokolka. Varianta xDrive přibude až o rok později (přelom let 2016 a 2017), prý na vybraných trzích. Co přesně to bude znamenat, nevíme, dá se ale očekávat, že bude k dispozici spíše v chladnějších destinacích.
Další detaily prozatím chybí, vůz ale bude pochopitelně citelně těžší než standardní M2 (ta má vážit do 1 530 kg), přesto by mohl s totožným výkonem (jistě méně než M4, ale více než M135i, tipujeme 360-380 koní) nabídnout o něco lepší akceleraci z klidu na 100 km/h, hovoří se o časech mezi 4 a 4,5 sekundy pro obě varianty. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Na další podrobnosti si budeme muset počkat, nedivili bychom se ale, kdyby během pár let nabízela pohon všech kol všechna M od BMW. A pak... No nebudeme se opakovat, čas ukáže.
BMW M2 bylo už mnohokrát přistiženo při testech. Že dorazí již brzy, je jisté, že i jako čtyřkolka, pravděpodobné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva