BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka

Bývalý šéf Audi RS chce ve svém novém mnichovském působišti uskutečnit nemalé plány. S tradicemi značky ale mnoho společného nemají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka

13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bývalý šéf Audi RS chce ve svém novém mnichovském působišti uskutečnit nemalé plány. S tradicemi značky ale mnoho společného nemají.

Je tomu sotva týden, co jsme nastínili budoucnost automobilového průmyslu, jak ji vidí německá automobilka BMW. Ta nevypadá zrovna růžově, zvláště pokud sami sebe počítáte mezi zastánce tradičních a nikdy uspokojivě nepřekonaných technických řešení. S o to většími nadějemi se na detroitském autosalonu upíraly zraky všech přítomných k Franku van Meelovi, který nově vede divizi BMW M. Ten potvrdil příchod modelu M2 a zároveň naznačil, že v příštích letech se máme těšit na nemalou expanzi. Ta však příliš mnoho společného s tradicemi mnichovské značky nemá.

Začněme ovšem pozitivně oznámením, že van Meel, který na nové působiště přešel od divize Audi RS, je velkým fanouškem modelu 1 M Coupé. Proto asi nepřekvapí, že by byl rád, kdyby za jeho vlády vznikl podobný vůz. Takovým by samozřejmě měla být „em-dvojka“, s jejím vývojem se však započalo již dlouho před příchodem nového šéfa. Dost možná se tedy časem dočkáme opravdu působivého vozu, takový ale zřejmě prozatím existuje pouze v říši fantazie.

Více se však ví o chystaných novinkách divize, kterými rozhodně nebude M3 Touring nebo M7. Nový šéf totiž vidí daleko větší obchodní příležitost u modelů X3 M a X4 M, což asi nebude překvapením, pokud si uvědomíme, že trh aktuálně preferuje zejména crossovery či kompaktní, sportovní a luxusní SUV. Neznamená to ovšem, že by každý takový model značky měl dostat svoji ostřejší variantu, neboť kupříkladu o X1 M nepadlo ani slovo.

Zatímco u SUV lze systém pohonu všech kol čekat automaticky, o trochu méně jej asi fanoušci značky uvítají na příštích generacích modelů M5 a M6. Podle van Meela se nemají čeho obávat, neboť obě novinky budou i nadále preferovat zadní nápravu, my ale víme, že to samo o sobě pro pocity srovnatelné s řízením zadokolky zdaleka nestačí. Systém xDrive má vozům logicky umožnit lepší přenos výkonu momentu na silnici, neboť se počítá s jejich navýšením, což by již na jednu nápravu byla přílišná porce.

Padáka pak postupně dostane i manuální převodovka, i když v případě modelů M3/M4 ještě asi nějaký ten čas v nabídce vydrží. Vše záleží hlavně na zájmu zákazníků, u těch evropských ale BMW už moc nezajímá a zajímat nadále nebude. K čemu ovšem nedojde, to je příchod elektrického nebo hybridního „eMka“. Van Meel ovšem dodává, že obě divize budou spolupracovat, zejména pak v oblasti karbonových vláken.

Jistá elektrifikace sportovních modelů značky však vyloučena není. Řeč je však hlavně o elektricky řízených turbodmychadlech, se kterými by byla zlepšena odezva plynového pedálu. Vše ale musí být v souladu s filozofií divize, která by i nadále chtěla vyrábět auta pro skutečné řidiče. Možná i proto se nový šéf netváří zrovna nadšeně při pomyšlení na model, který by vzešel z předokolkové platformy UKL1.

Na druhou stranu však dodává, že pokud se povede dotyčného kandidáta naladit opravdu ostře, pak by klidně mohl dorazit pod hlavičkou oddělení M Performance. I to ostatně čeká expanze, ta se však týká zejména modelů osazených dieselovým motorem. Opět ale platí, že ani v tomto případě není každý vůz z nabídky hoden toho, aby se dočkal sportovní varianty.

V nejbližších letech pak nemáme očekávat ani příchod modelů divize M, které by byly osazeny čtyřválci. Van Meel totiž dodává, že jejich dynamika nejde ruku v ruce s filozofií sportovního oddělení, a co víc, takové motory nejsou příliš kultivované. Vše by sice mohlo změnit spřáhnutí s elektromotorem, v takovém případě by ale daný vůz neměl dost „šťávy“ na objetí Nürburgringu.

To je ale vše, co nový šéf prozradil. Budoucnost tedy není černo-černá, ke světlým barvám má ale hodně daleko. BMW se sice také musí přizpůsobit diktátu regulátorů, o značnou část vlastního úpadku se ale stará samo - k některým, z dlouhodobého hlediska špatným řešením automobilku nikdo nenutí. Jsme i proto více než zvědavi, s čím divize skutečně dorazí v příštím roce, kdy značka oslaví své sté narozeniny. Van Meel totiž dodal, že máme očekávat něco velkého - dříve probíraná M100 v tomto kontextu zní jako logická možnost...


BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka - 1 - BMW M2 2016 prototyp spy A8 Ulm 01BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka - 2 - BMW M2 2016 prototyp spy A8 Ulm 02BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka - 3 - BMW M2 2016 prototyp spy A8 Ulm 03BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka - 4 - BMW M2 2016 prototyp spy A8 Ulm 04BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka - 5 - BMW M2 2016 prototyp spy A8 Ulm 05BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka - 6 - BMW M2 2016 spy video 03
Příchod BMW M2 je dnes již naprostou jistotou, jak dokládá celá řada snímků prototypů nachytaných při testování

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.