BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným

Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným

8.11.2017 | Petr Prokopec | 11 příspěvků

Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.

BMW se na dubnovém autosalonu v Šanghaji blýsklo modelem M4 ve verzi CS. Pod touto zkratkou se skrývá označení Club Sport a auta jej nesoucí u BMW tradičně jsou upravena pro lepší jízdní výkony. V případě současné generace mají vyšší výkon i nižší hmotnost, zároveň i upravený vzhled a podvozek.

Půl roku po kupé přichází na trh i sedan BMW M3 CS. Dostal stejné úpravy jako jako jeho dvoudveřový sourozenec. Pohonná jednotka, tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec TwinPower Turbo, prošla továrním tuningem a zároveň ji doplnil speciálně naladěný výfukový systém. Výkon tak vzrostl na 460 koní v 6 250 otáčkách, točivý moment činí 600 Nm. O přenos se přitom stará sedmistupňový automat M DCT, který je pro tuto verzi bohužel jedinou volbou.

Vyšší výkon vhodně doplňuje nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo použitím karbonových dílů karoserie. Je z něj kapota motoru, která je vůči běžné lehčí o 25 procent, v případě střechy dosáhlo BMW snížení hmotnosti hned o šest kilo. Kromě toho je také daleko nižší těžiště, ve výsledku tak vůz vykáže na vahách 1 585 kg. Jedná se přitom o hmotnost se všemi náplněmi. Vůči základu tak CS zhublo o cca 50 kilo.

Tyto úpravy se projevily na jízdní dynamice, zrychlení z klidu na stovku tak sedan zvládne stejně jako dvoudveřové BMW M4 za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost nekončí obligátní německou dvěstěpadesátkou, neboť standardem je paket M Driver‘s Package, díky kterému lze počítat s maximem 280 km/h. Pokud vás pak zajímá normovaná spotřeba a emise, vězte, že činí 8,3 litru na sto kilometrů a 194 gramů CO2 na kilometr.

Přesunout se můžeme k standardně dodávanému podvozku Adaptive M Suspension, se kterým kooperuje aktivní diferenciál. Počítat lze přitom s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, v případě systému DSC pak stojí za pozornost mód M Dynamic, který dovoluje větší prokluz zadních kol. BMW M3 lze tak snadněji dostat do lehkého přetáčivého smyku bez ztráty kontroly nad vozem.

Vzhledové změny jsou spojeny s tvarováním zmíněných karbonových dílů doplněných novým čelním spoilerem, difuzorem a jinou odtrhovou hranu zavazadelníku. Součástí kompletu jsou také 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, která jsou standardně obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, resp. 285/30.

Dovnitř se nastěhovala odlehčená sportovní sedadla, která jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněna kůží Merino (v kombinaci odstínů černá/Silverstone) a Alcantarou. Nechybí ani kontrastní šedé prošívání, jež zdobí rovněž specifický volant s páskou označující středovou polohu, a manžetu ruční brzdy. Ve finále tu pak máme ještě červené startovací tlačítko či exkluzivní dekorační a prahové lišty.

Cena momentálně oznámena nebyla, nicméně BMW M4 CS startovalo na sumě 3,2 milionu korun. Čtyřdveřový sourozenec na tom bude podobně, přičemž k mání má být jen v 1 200 exemplářích pro celý svět. To není zrovna mnoho, uvážíme-li, že skoro polovina, 550 vozů, je určena pro USA. Pokud máte zájem, objednávky se rozjedou v lednu 2018...

BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 1 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 01BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 2 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 02BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 3 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 03BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 4 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 04BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 5 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 05BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 6 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 06BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 7 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 07BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 8 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 08BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 9 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 09BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 10 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 10BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 11 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 11BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 12 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 12BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 13 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 13BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 14 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 14BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 15 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 15BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 16 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 16BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 17 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 17
BMW M3 CS se stejně jako dvoudveřový sourozenec dočkalo vyššího výkonu, nižší hmotnosti i specifického bodykitu a podvozku

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 11 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše