Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér

(+ video) Koncept nové vlajkové lodi Buicku nabídne šestiválec nové generace a devítistupňový automat. Jen není jisté, zda to konceptem neskončí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér

12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Koncept nové vlajkové lodi Buicku nabídne šestiválec nové generace a devítistupňový automat. Jen není jisté, zda to konceptem neskončí.

Automobilka Buick toho v poslední době moc nového nepřinesla, z větší části se zaměřuje na nabídku přeznačkovaných Chevroletů či Opelů. Pokud ale budeme optimističtí, v dohledné době by se to mohlo změnit. Značka v předvečer detroitského autosalonu NAIAS představila koncept Avenir, který by na vrchol nabídky mohl vrátit velký sedan s pohonem zadních kol a šesti- a osmiválcovými motory.

Přídi dominuje velká maska chladiče s designem vodopádu, jak ji nazývá Buick, po jejíž stranách vidíme LEDkové světlomety. Za předními 21" koly jsou výdechy horkého vzduchu a dolní části dveří spojuje chromovaná linka, která zdánlivě nikam nevede, je ale součástí prolisu. A záď vozu, třebaže na první pohled na zbytek příliš nenavazuje, podobně jako příď kombinuje kulaté tvary s muskulaturně působícími prolisy.

Jakkoliv může celkový vzhled na někoho působit nevyváženě a jinému se velmi líbit, je potřeba si všimnout detailů. Přední i zadní světla mají "fajfky" ne nepodobné evropským Opelům, jasnější tenké linky v nich ale rozhodně patří Buicku, stejně jako loga. Vepředu tvoří tyto fajfky denní svícení, v zadních, taktéž LEDkových světlech to jsou normální obrysovky. Výsledek skutečně stojí za detailnější pohled.

Při pohledu dovnitř může někoho napadnout vliv palubní desky Mercedesu třídy S, který by však konkurentem tohoto vozu úplně nebyl. Každopádně tu však najdeme čalounění prémiovou kůží a hedvábím a obložení bambusem. Je tu také ambientní osvětlení a ionizér vzduchu pro čistší vzduch uvnitř auta, alespoň teoreticky.

Po stránce technologií na palubě najdeme systém IntelliLink, který umí i rozpoznat řidiče a automaticky načte jeho oblíbenou hudbu, kalendář a také místa, kde byl v nedávné minulosti. Zda mu umí i nastavit sedadlo, volant a oblíbené mapování motoru a převodovky, se dostupné materiály nezmiňují. Vidíme tu také dvě obrazovky vpředu, jednu zastupující budíky přístrojového štítu a druhou umístěnou klasicky uprostřed.

Vzadu nenajdete třímístnou lavici, ale dvě křesla, oddělená vysokým středovým tunelem. Dá se očekávat jak jejich elektrické seřizování, tak i vyhřívání a ventilace a čtyřzónovou klimatizaci tu také pravděpodobně najdeme. A i pro zadní sedadla má tato inkarnace IntelliLinku překvapení - dvě slušně velké obrazovky, integrované do předních opěradel, které mohou zadní pasažéry zabavit, nechtějí-li se bavit s těmi vepředu či se dívat z okna.

Po technické stránce toho zatím moc známo není. Dá se však předpokládat, že by tento stroj mohl stát na platformě připravovaného Cadillacu CT6. O zadním náhonu jsme se zmínili již výše; tisková zpráva obsahovala informaci o čtyřkolce, podle pozdějšího vyjádření GM je však tento koncept zadokolka. Stojí nicméně na platformě Omega, kterou má využívat i Chevrolet Camaro příští generace a která umožňuje i zástavbu pohonu 4x4. Sílu dodává vidlicový šestiválec "nové generace", tedy přímovstřiková a nějakým způsobem přeplňovaná jednotka, která má také systém vypínání válců a start-stop. Je spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou.

Avenir je zatím jen koncept, třebaže plně funkční. Pokud budeme hodně optimističtí, vznikne z něj jednak Buick Avenir a levnější Chevrolet Caprice pro Severní Ameriku a možná hned, možná o chvíli později také Opel Omega či Vauxhall Carlton pro Evropu, Buick Roadmaster pro Čínu a Holden Commodore a Caprice pro Austrálii. To se nicméně na svět díváme růžovými brýlemi, ve skutečnosti je příchod takovéhoto vozu přinejmenším nejistý, protože s takovýmto designem by jistě byl schopen ukrást nemálo zákazníků Cadillacu CT6, zejména bude-li Avenir levnější, což se luxusní značce GM asi nebude líbit.

Stále však můžeme doufat, protože jak design konceptu, tak i výsledný vůz nevznikl ve Spojených státech, nýbrž v Austrálii. Dost možná s tím souvisí i zhruba rok stará spekulace, že Holden pracuje na konkurentovi pro Porsche Panamera, který by se představil jako Buick. Podle ředitele australské odnože GM Richarda Ferlazza byl Avenir stavěn pro globální trh a také nikoliv jen jako designová studie, nýbrž s výhledem na produkční výrobu. Právě toto poslední vyjádření je ale potřeba brát s rezervou, protože pokud by Avenir šel do výroby, jistě by se toho na něm měnila spousta. Platforma by to ale být nemusela.

A také by to pro značku Buick by to mohl být dobrý pokus o návrat do dob, kdy dělala i něco jiného, než že lepila své znáčky na Opely a Chevrolety, třebaže právě takovýto osud čeká Holden. Koneckonců, slovo Avenir ve francouzštině znamená budoucnost...


Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 1 - buick avenir concept 01Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 2 - buick avenir concept 02Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 3 - buick avenir concept 03Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 4 - buick avenir concept 04Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 5 - buick avenir concept 05Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 6 - buick avenir concept 06Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 7 - buick avenir concept 07Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 8 - buick avenir concept 07aBuick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 9 - buick avenir concept 08Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 10 - buick avenir concept 08aBuick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 11 - buick avenir concept 09Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 12 - buick avenir concept 10Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 13 - buick avenir concept 11Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 14 - buick avenir concept 12Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 15 - buick avenir concept 13Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 16 - buick avenir concept 14Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 17 - buick avenir concept 15Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 18 - buick avenir concept 16Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 19 - buick avenir concept 17Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 20 - buick avenir concept 18Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 21 - buick avenir concept 19Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 22 - buick avenir concept 20Buick Avenir: nová vlajková loď má V6, pohon zadních kol a luxusní interiér - 23 - buick avenir concept 21
Design Buicku Avenir může budit rozpory a pro produkci by se nejspíš trochu měnil, pořádnou dávku elegance mu ale odepře málokdo

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.