BYD Qin Hybrid: čínské auto nemusí být slabé, tohle má 303 hybridních koní

Že ani čínské vozy nemusí být brzdou provozu, se snaží ukázat tmaní automobilka BYD. Model Qin kombinuje benzínové turbo s elektromotorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BYD Qin Hybrid: čínské auto nemusí být slabé, tohle má 303 hybridních koní

14.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BYD Qin Hybrid: čínské auto nemusí být slabé, tohle má 303 hybridních koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že ani čínské vozy nemusí být brzdou provozu, se snaží ukázat tmaní automobilka BYD. Model Qin kombinuje benzínové turbo s elektromotorem.

Čínská automobilka BYD vám nemusí být příliš známá, avšak ani u nás o ní nemluvíme poprvé. Jednak postavila skutečné auto na dálkové ovládání a jednak spolupracuje s Mercedesem na vývoji elektromobilu. Nevíme, jakou má tato kooperace perspektivu, neboť Daimler se momentálně angažuje hlavně v BAIC, ale i tak naznačuje, že BYD není prázdnou nádobou.

Dokazuje to nakonec i její poslední krok, představení modelu Qin Hybrid. Samotný Qin je nástupcem staršího F3 a Číňané mu nyní dopřáli hybridní pohon. Ten však není zaměřena až tak péči o matku Zemi, neboť jeho čtyřválcový turbomotor o objemu 1,5 litru a výkonu 154 koní spolupracuje s elektromotorem o 149 koních. Oba jsou pak patrně schopny podávat plný výkon současně a efektivně jej spojit do jednoho výstupu, protože automobilka avizuje celkový výkon 303 koní. Taková hodnota není vůbec k zahození, nevíme však, kam tento výkon směřuje - 303 koní jen na přední nápravě by už byla pořádná porce.

Hodnota zrychlení z nuly na stovku je podle výrobce 6,9 vteřiny a průměrná spotřeba paliva by se měla udržet na 2 l/100 km. Toto číslo však mohlo vzniknout podobným způsobem, jako u Volkswagenu XL1, u kterého Wolfsburg uváděl 0,9 l/100 km - ale půlku z těch 100 km ujel čistě na elektřinu. Hmotnost Qinu neznáme, ale žádné pírko to asi nebude, neznáme pak ani specifikace akumulátorů, víme ovšem, že je možné je dobíjet i ze zásuvky.

Oproti svému předchůdci, modelu F3, dostal Qin agresivnější a modernější rysy přední a zadní části, které mohou trochu připomínat některé Peugeoty. Při pohledu ze strany je stále poznat silueta F3, zejména trochu krabicoidní tvary v zadní části kabiny.

BYD Qin Hybrid se v čínských showroomech objeví v listopadu s cenovkou 200 tisíc juanů, tedy v přepočtu asi 585 tisíc korun. Po započtení státních dotací by cena mohla spadnout až na 160 tisíc juanů, tedy asi 467 tisíc korun - což na 303 koní pod pravou nohou řidiče není vůbec špatné. V Evropě se však Qinu téměř jistě nedočkáme.


BYD Qin Hybrid: čínské auto nemusí být slabé, tohle má 303 hybridních koní - 1 - byd qin hybrid 01BYD Qin Hybrid: čínské auto nemusí být slabé, tohle má 303 hybridních koní - 2 - byd qin hybrid 02
Na první pohled nový BYD Qin Hybrid nevypadá na to, že by měl 303 koní. Podle výrobce tomu tak ale skutečně je

Zdroj: Autoweek.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.