Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba

Není to bohužel řadový šestiválec s objemem tři litru, i motor 1,5 s přirozeným plněným se ale u auta jako Honda Jazz počítá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba

15.8.2017 | Petr Prokopec | 12 příspěvků

Není to bohužel řadový šestiválec s objemem tři litru, i motor 1,5 s přirozeným plněným se ale u auta jako Honda Jazz počítá.

Třetí generace Hondy Jazz je na trhu od roku 2014 a to v japonských reáliích znamená nejvyšší čas na facelift. Na domácím trhu už modernizovaný konkurent Fabie jezdí, v červnu přišla řada na americkou variantu. Pro nás je ovšem podstatné představení verze pro Evropu, ke kterému dochází právě nyní. A to hned ze dvou důvodů.

Jednak je to auto samé, pochopitelně, jednak jsou ale zajímavé jeho motory. Jazz si totiž jednak ponechá 1,3litrový čtyřválec i-VTEC naladěný na 102 koní, nicméně tento motor už nebude určen výbavovému stupni Sport. V jeho případě lze i v donedávna downsizingem posedlé Evropě počítat s novou atmosférickou 1,5 i-VTEC, která disponuje 130 koňmi. Výkon pak bude standardně přenášet manuál, za příplatek ale Honda nabízí CVT s lineárnější odezvou při akceleraci.

Konkrétní data spojená s jízdní dynamikou bohužel Honda prozatím do placu nedala, ovšem v případě americké verze se mluví o akceleraci z klidu na 96 km/h za 8,5 sekundy. Dá se tedy předpokládat, že i Evropan pokoří stovku pod devět sekund, v případě maximálky pak velmi pravděpodobně překročí dvoustovku. Spotřeba pak již vyčíslena byla, a to na 5,4 l/100 km.

To jsou příjemné zprávy pro všechny, kteří zbystřili, když loni automobilky začaly hlásat, že zmenšování objemů motorů je u konce či že kdo to neudělá, narazí. Co bylo vyvinuto, se ještě použije, proto třeba nová Honda Civic stále míří „downsizingovým směrem”. Jazz už ale nikoli a třebaže čtyřválec 1,5 není něco, co by chytlo za srdce fandy vymírajících motorových druhů, je to naděje, že i na jejich návrat najde. Na dnešní dobu je čtyřválec 1,5 v mini až absurdně velký motor, však se podívejte na nabídku motorů Škody Fabia...

Od techniky se můžeme přesunout ke zbytku auta, tedy hlavně modernizovanému vzhledu. Vpředu se počítá s modifikovanou čelní maskou Solid Wing Face a jinými světlomety zahrnujícími i LEDky pro denní svícení, zatímco na obou stranách vozu najdeme nové nárazníky. Menší změnou prošla i nabídka litých kol, dále pak můžeme přivítat ještě nový lak karoserie Skyride Blue.

O trochu dále zachází provedení Sport, které je samo o sobě novinkou. Kromě výkonnějšího motoru standardní výbava této verze zahrnuje 16palcová černě lakovaná litá kola s pneumatikami o rozměru 185/55, čelní splitter, zadní difuzor a střešní křídlo, mohutnější boční prahy nebo mlhovky. Uvnitř pak lze počítat s volantem v kůži či ozdobnými oranžovými švy.

Modernizován byl ale samozřejmě také interiér standardní Hondy Jazz, zvláště v souvislosti s výbavou. Standardem se stávají autonomní brzdy City-Brake Active, tempomat či automatické přepínání světel. V případě vyšších úrovní lze pak očekávat přednárazový bezpečnostní systém, monitoring jízdních pruhů nebo detekci dopravního značení. Dále se faceliftovaný Jazz pochlubí i vylepšenými multimédii, přičemž vrchol nabídky bude spojen se sedmipalcovým displejem a zpětnou kamerou.

Vůz se zatím v evropském provedení ukázal světu jen ve virtuální rovině, naživo bude debutovat až za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Již od listopadu jej ovšem bude možné objednávat, na příjezd samotných vozů si ale zákazníci budou muset vyčkat až do počátku příštího roku.

Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 1 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 01Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 2 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 02Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 3 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 03Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 4 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 04Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 5 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 05Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 6 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 06Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 7 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 07Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 8 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 08Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 9 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 09Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 10 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 10Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba - 11 - Honda Jazz 2018 EU verze facelift prvni sada 11
Evropská verze Hondy Jazz se v rámci faceliftu dočkala nové verze Sport, kterou pohání jedna-pětka naladěná na 130 koní

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše