Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská Volva budou, automobilka nabídne menší modely pod značkou Geely
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová modulární platforma CMA umožní Švédům sestup do nižších pater trhu. Kvůli menší bezpečnosti přitom využijí jednu ze značek mateřského koncernu.
Ještě před pár měsíci to vypadalo, že z automobilky Volvo se stane velmi okrajový hráč, který bude vděčný za přežití. Nicméně rok 2014 se Švédům vydařil, neboť prodeje letěly razantně nahoru. Kromě toho značka představila i novou generaci modelu XC90, která sice pod kapotou nabízí maximálně dvoulitrový čtyřválec, zájem o ni je ale přesto obrovský. Vedení proto hýří optimismem a začíná spřádat plány, jež se týkají budoucnosti.
Nejbližší roky jsou přitom spojeny nejen s modernizací „šedesátkové“ řady, ale také s příchodem zcela nové platformy CMA (Compact Modular Architecture). Ta by měla podepírat příští generaci modelu V40 i celou řadu derivátů, jež mají být od nejmenšího Volva odvozeny. Kromě toho však díky modularitě umožní také sestup do nižších pater trhu. S tímto krokem ovšem nebude spojeno logo švédské automobilky.
Důvod je v bezpečnosti, respektive v kompromisech, které by Volvo muselo v případě malých modelů učinit. Tím by nedodrželo interní standardy, což by se mohlo projevit na ztrátě renomé. Není proto divu, že daný risk si vedení značky nehodlá vzít na triko. Samotný sestup se ovšem uskuteční, jen jen z něj zatím bude profitovat automobilka Geely, tedy mateřská firma, která se na vývoji platformy CMA podílí.
Na čínském trhu i v dalších asijských zemích mají zákazníci trochu jiné požadavky, pročež jisté kompromisy v otázce bezpečnosti nejspíše nebudou problémem. Navíc Geely pod sebou nesdružuje pouze Volvo, ale také další podznačky, kupříkladu Emgrand. Ta je však považována za luxusní, spíše tak můžeme vsadit třeba na logo Gleagle, kterým jsou označovány ty nejlevnější modely koncernu.
Takový ovšem bude pouze první krok. Volvo totiž počítá s tím, že do nižších segmentů zasáhne rovněž, ovšem teprve ve chvíli, kdy zlevněna bude kupříkladu cena karbonu, jenž napomůže v zachování bezpečnostních standardů. Nejspíše se ale již nebavíme o této dekádě, nýbrž o té příští, i když dočkat se můžeme příjemného překvapení. Přeci jen vývoj karbonu je v poslední době extrémní.
Ze vzdálenější budoucnosti se však vraťme do té bližší, konkrétně do roku 2018. V té době by mělo být světu představeno nové Volvo XC40, které bude jedním z výše zmíněných derivátů Vé-čtyřicítky. Operovat má v segmentu kompaktních SUV, kde aktuálně evidujeme nemalé registrace. Z těch by si Švédové rádi ukousli značnou část již nyní, novinku však nechtějí postavit na staré platformě Fordu.
XC40 si tak musí počkat na modulární komponenty CMA, se kterými dorazí pohon předních či všech čtyř kol a také motory Drive-E. V zákulisí se přitom kromě tříválců zmiňuje i produkční verze natřikrát přeplňovaného čtyřválce, který by mohl posloužit jako základ pro konkurenci Mercedesu GLA 45 AMG a v případě Vé-čtyřicítky také pro A 45 AMG. Oficiálně však takové modely nebyly potvrzeny.
Budoucnost tedy Švédové mají jasně nalajnovanou, přičemž my můžeme jen dodat, že celé portfolio bude - alespoň do proklamovaného zlevnění karbonu - soustředěné do tří produktových linií. První z nich bude řada „čtyřicítková“, nad kterou se postaví modely S60, V60 a XC60. Vrcholem se pak stanou „devadesátky“, tedy sedan S90 a kombi V90.
Zatímco první má v nabídce značky nahradit stárnoucí sedan S80, druhý bude nástupcem kombíku V70, pročež konečně dojde k jejich sjednocení. Mimo to máme očekávat zásadní změnu u modelu XC70, který bude přejmenován na Cross Country. Zvýrazněn tak má být fakt, že nepůjde o plnohodnotné SUV jako je tomu v případě modelů XC60 a XC90.
K propojení značek Volvo-Geely-Emgrand již došlo v rámci konceptu Cross PHEV. Ten přitom vychází z modelu V40 Cross Country
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva