Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia

Malý crossover je jistotou, přičemž postaven bude na zcela nové platformě. Po něm mají dorazit i švédská kupátka a kabriolety.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia

23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malý crossover je jistotou, přičemž postaven bude na zcela nové platformě. Po něm mají dorazit i švédská kupátka a kabriolety.

Švédská automobilka je momentálně díky nové geneaci modelu XC90 na koni. Ze sedla přitom rozhodně nehodlá vyklouznout, ale naopak doufá, že se v něm udrží i nadále. Důvod je prostý. Značka by v roce 2020 velmi ráda prodávala nějakých 800 000 nových aut ročně. To ve srovnání s loňskými registracemi představuje zhruba dvojnásobný nárůst, který by nemusel být až tak nereálný, zvláště když Volvo počítá s tím, že 200 000 kusů bude alokováno na čínském trhu.

Vyjma toho se počítá s nemalou modernizací celého portfolia. Ta proběhne do zmiňovaného roku 2020, kdy bude nové XC90 nejstarším modelem v nabídce. Volvo přitom počítá s tím, že celá selekce bude separována do tří řad (90, 60 a 40), které budou postaveny na dvojici platforem. Již známá SPA bude podepírat větší vozy od Šedesátky nahoru, menší CMA je pak určena pro Čtyřicítku a její deriváty.

Z výše zmíněného je přitom jasně patrné, že do budoucna se nedočkáme jen dvou zástupců, ale daleko širší rodiny. V té bude nejspíše hrát prim skutečný crossover XC40, jehož plány na výrobu již byly potvrzeny nejvyšším vedením. Šéf značky Hakan Samuelsson pak dodal, že řada na něj přijde ve chvíli, kdy proběhne modernizace kmenového portfolia. Tedy nejspíše až v roce 2021.

Mimo to Samuelsson osvětlil důvody, proč značka přepřáhla z víceválcových motorů na čtyřválce Drive-E. My je samozřejmě již dávno známe, neboť středobodem všeho je dnes normovaná spotřeba paliva resp. emise CO2. Bez tohoto kroku by se totiž značka nebyla schopna dostat pod 95 gramů CO2 na kilometr, což je pravidlo navržené Evropskou unií, které začne platit právě s příchodem nové dekády.

Šéf Volva navíc dodal, že „pokud tolik toužíte po osmiválci, pak zjevně nejste zákazník značky“, čímž jen potvrdil, že nic většího než dvoulitrový čtyřválec od Švédů skutečně již nedostaneme. Navzdory tomuto sestupu lze ale počítat s vyššími cenami, což je ostatně strategie, kterou Volvo uplatnilo již u zmiňované druhé generace XC90.

I v tomto případě je znám důvod. Švédové zkrátka chtějí více vydělávat, aby nám do budoucna mohli přinést kupé a kabriolety. Těch se ovšem dočkáme ještě později než malého crossoveru XC40, tedy nejspíše až v polovině příští dekády. A to jen za předpokladu, že vše půjde přesně dle plánu, jaký si Volvo vytyčilo a že nám do té doby Brusel nepřikáže jezdit na elektrokolech...


Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 1 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 002Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 2 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 009Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 3 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 011Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 4 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 012Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 5 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 013Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 6 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 015Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 7 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 017Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 8 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 016Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia - 9 - Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD 020
Volvo XC40 skutečně dorazí, ovšem až na počátku nové dekády. Jízdu v terénu chce přitom brát vážněji než stávající verze V40 Cross Country

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.