Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý crossover je jistotou, přičemž postaven bude na zcela nové platformě. Po něm mají dorazit i švédská kupátka a kabriolety.
Švédská automobilka je momentálně díky nové geneaci modelu XC90 na koni. Ze sedla přitom rozhodně nehodlá vyklouznout, ale naopak doufá, že se v něm udrží i nadále. Důvod je prostý. Značka by v roce 2020 velmi ráda prodávala nějakých 800 000 nových aut ročně. To ve srovnání s loňskými registracemi představuje zhruba dvojnásobný nárůst, který by nemusel být až tak nereálný, zvláště když Volvo počítá s tím, že 200 000 kusů bude alokováno na čínském trhu.
Vyjma toho se počítá s nemalou modernizací celého portfolia. Ta proběhne do zmiňovaného roku 2020, kdy bude nové XC90 nejstarším modelem v nabídce. Volvo přitom počítá s tím, že celá selekce bude separována do tří řad (90, 60 a 40), které budou postaveny na dvojici platforem. Již známá SPA bude podepírat větší vozy od Šedesátky nahoru, menší CMA je pak určena pro Čtyřicítku a její deriváty.
Z výše zmíněného je přitom jasně patrné, že do budoucna se nedočkáme jen dvou zástupců, ale daleko širší rodiny. V té bude nejspíše hrát prim skutečný crossover XC40, jehož plány na výrobu již byly potvrzeny nejvyšším vedením. Šéf značky Hakan Samuelsson pak dodal, že řada na něj přijde ve chvíli, kdy proběhne modernizace kmenového portfolia. Tedy nejspíše až v roce 2021.
Mimo to Samuelsson osvětlil důvody, proč značka přepřáhla z víceválcových motorů na čtyřválce Drive-E. My je samozřejmě již dávno známe, neboť středobodem všeho je dnes normovaná spotřeba paliva resp. emise CO2. Bez tohoto kroku by se totiž značka nebyla schopna dostat pod 95 gramů CO2 na kilometr, což je pravidlo navržené Evropskou unií, které začne platit právě s příchodem nové dekády.
Šéf Volva navíc dodal, že „pokud tolik toužíte po osmiválci, pak zjevně nejste zákazník značky“, čímž jen potvrdil, že nic většího než dvoulitrový čtyřválec od Švédů skutečně již nedostaneme. Navzdory tomuto sestupu lze ale počítat s vyššími cenami, což je ostatně strategie, kterou Volvo uplatnilo již u zmiňované druhé generace XC90.
I v tomto případě je znám důvod. Švédové zkrátka chtějí více vydělávat, aby nám do budoucna mohli přinést kupé a kabriolety. Těch se ovšem dočkáme ještě později než malého crossoveru XC40, tedy nejspíše až v polovině příští dekády. A to jen za předpokladu, že vše půjde přesně dle plánu, jaký si Volvo vytyčilo a že nám do té doby Brusel nepřikáže jezdit na elektrokolech...
Volvo XC40 skutečně dorazí, ovšem až na počátku nové dekády. Jízdu v terénu chce přitom brát vážněji než stávající verze V40 Cross Country
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
- Supersporty na Sachsenringu: Vítězství pro Zudu 5.5.2024
Nejčtenější články
- BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024 - Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9.4.2024 - The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024 - Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva