Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo V40 dorazí v roce 2016, malé SUV XC40 o dva roky později
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédské novinky již stanou na chystané modulární platformě CMA, kterou Volvo vyvíjí společně s čínským Geely. Čelit přitom musí značným výdajům.
Švédská automobilka sice na pařížském autosalonu představila druhou generaci Volva XC90, ta je však pouze počátkem nové éry. V příštích letech bychom se totiž měli dočkat výrazného omlazení celého portfolia, které tak jednou provždy učiní tečku za někdejší nadvládou Fordu. Stát totiž bude na nových platformách, přičemž o pohon se budou starat už jen čtyřválce (a později také tříválce) z rodiny Drive-E.
Zatímco dosud jsme hovořili hlavně o té části nabídky, jež bude využívat platformu SPA, dnes se zaměříme na menší modely. Ty budou užívat architekturu CMA, kterou Volvo chystá společně s mateřskou automobilkou Geely. Lex Kerssemakers, viceprezident značky, přitom dodává, že její vývoj, stejně jako SPA, bude stát Volvo nemalé náklady, na jejichž pokrytí budou třeba dvě generace modelů.
I proto Volvo nejprve zpočátku zkoumalo, zda by nemohlo použití nějakou konkurenční platformu. Žádná vhodná ale nebyla nalezena. Jelikož navíc Číňané hledali způsob, jak pozvednout svou nabídku, vzniklo nakonec ve švédském Göteborgu technické ústředí, kde má své techniky Volvo i Geely. Ti pak mohou řešit problémy společně, což je ve výsledku podle Švédů to nejlevnější a technicky ideální řešení.
Stejně tak se ale jedná o krok riskantní, neboť švédská značka není tak velká, aby si mohla dovolit metodu pokusů a omylů. Nové platformy a modely na nich postavené tak budou muset pokaždé udeřit hřebíček na hlavičku, jinak to Volvo bude citelně bolet. Proto ostatně značka nedávno naznačila, že druhá generace XC90 je posledním pokusem, jak konkurovat německé prémiové lize.
To jsme ale poněkud odbočili, proto zpátky k chystanému novému Volvu V40. To by mělo dorazit v roce 2016 právě na platformě CMA, přičemž o čtyřiadvacet měsíců později jej doplní verze XC40. Ta již nebude jen modelem s přizvedlým podvozkem a dodanými černě lakovanými plasty, ale plnohodnotným malým SUV, které si bude chtít podat třeba Range Rover Evoque.
Tento krok je přitom podle Kerssemakerse „velmi přirozený“. Segment malých SUV je navíc tím, u kterého se čeká růst, risk Volva tak nebude příliš velký. Automobilka se navíc hodlá pojistit plug-in hybridy, kterým bezmezně věří, a v případě, že bude zájem, přijde také s elektromobily s prodlouženým dojezdem. Všechny tyto verze budou moci využít právě platformu CMA.
Na daných základech by přitom mohl stát i nový hatchback C30, k němuž se viceprezident Volva rovněž vyjádřil. „Ano, máme volnost dělat, co chceme. A my jsme připraveni na širokou nabídku produktů.“ Evidentně se tedy máme nač těšit, přičemž Volvo může jen doufat, že se mu podaří udržet stávající růst. V takovém případě by se totiž z alternativní značky mohl konečně stát velký hráč.
Chystané Volvo XC40 bude skutečným malým SUV, nikoliv jen lehce pozměněnou verzí modelu V40 jako stávající Cross Country
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 2 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 53 minutami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 2 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 3 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva