Nové XC90 je prý pro Volvo poslední šance, jak se dostat na kobylku Němcům

Druhá generace švédského SUV má vylepšit prodeje a navýšit tržní podíl Volva. To se snáze řekne, hůře dělá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nové XC90 je prý pro Volvo poslední šance, jak se dostat na kobylku Němcům

21.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové XC90 je prý pro Volvo poslední šance, jak se dostat na kobylku Němcům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace švédského SUV má vylepšit prodeje a navýšit tržní podíl Volva. To se snáze řekne, hůře dělá.

Švédská automobilka naposledy představila zcela nový model v roce 2012, kdy se na světlo světa dostalo Volvo V40. Od té doby jsme sice mohli přivítat třeba V40 Cross Country nebo modernizované S60, v prvním případě se však jednalo o zvláštní verzi stojící na již známých komponentech, ve druhém pak o facelift. Skutečnou novinku však člověk aby pohledal. Je proto logické, že značka upíná velké naděje k nové generaci SUV XC90.

Zmíněný model by Volvu měl pomoci ve zmírnění propasti, jež panuje mezi jejími prodeji a registracemi vozů německé prémiové trojky (Audi, BMW a Mercedes-Benz). V tomto směru ostatně automobilka neponechala nic náhodě a do projektu, ze kterého mají vzejít i další novinky (stojící rovněž na nové modulární platformě SPA) investovala 11 miliard dolarů (cca 220 miliard korun).

S ohledem na výši tohoto obnosu je zřejmé, že Volvo si nemůže dovolit jediné pochybení. Šéf značky Hakan Samuelsson dokonce v tomto směru prohlásil, že „neexistuje druhá šance. Novinka musí zafungovat a my věříme, že zafunguje.“ I proto vlastně pod kapotou již nenajdeme jediný komponent, který by měl souvislost s dřívějším vlastníkem švédské značky, automobilkou Ford.

„Věřím, že tento produkt umožní Volvu získat zpět ztracené sebevědomí,“ říká k tématu Li Shufu, čínský miliardář, který stojí v čele automobilky Geely, pod kterou Volvo od srpna 2010 spadá. A zároveň dodává, že je třeba „získat zpět teritorium, které Volvo ovládalo v 50. a 60. letech minulého století. Značka zkrátka musí ovládnout takový podíl trhu, jaký by jí měl příslušet.“

V tomto směru má přitom automobilka co dohánět, neboť kupříkladu na americkém trhu klesl její podíl z osmi desetin procenta v roce 2004 na 0,3 %. Na Starém kontinentu pak Volvo v posledních třech letech neuchvátilo více než dvě procenta kupujících, což je v porovnání s v úvodu zmiňovanou německou trojkou opravdu málo.

Jsme tedy zvědavi, jak kombinace tradiční špičkové bezpečnosti a luxusních prvků, jež představuje třeba křišťál zasazený do řadicí páky, zafunguje. S enormně dlouhým životním cyklem první generace, která spatřila světlo světa v roce 2002, ale nepočítáme. Pokud totiž značka chce dosáhnout svých cílů, bude muset inovovat více než kdy předtím. Jinak může evropská a americká teritoria jednou také vyklidit zcela a stát se ryze čínskou záležitostí...


Nové XC90 je prý pro Volvo poslední šance, jak se dostat na kobylku Němcům - 1 - Volvo XC90 2015 nove technicke foto 01Nové XC90 je prý pro Volvo poslední šance, jak se dostat na kobylku Němcům - 2 - Volvo XC90 2015 nove technicke foto 02Nové XC90 je prý pro Volvo poslední šance, jak se dostat na kobylku Němcům - 3 - Volvo XC90 2015 nove technicke foto 03
Volvo upíná k nové generaci XC90 velké naděje. Stejně jako k platformě SPA, na které budou stát i další novinky značky

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.