Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech
20.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Citroën uvedl hned dvě novinky určené pro trhy východní Evropy a Asie. Vyznačovat se mají kombinací rozumné ceny a nadstandardního stylu.
Nedá se říci, že by dnes Francouzi nabízeli po celém světě málo modelů. Ale ať už hodnotíte současný stav jakkoli, přibudou k nim další dva určené pro východnější konce Evropy a Asie. Vypadají tak trochu jako staří známí, neboť sází na osvědčené linie novinek Citroënu posledních let, jedná se ale o úplné novinky. A tak se na ně pojďme alespoň v krátkosti podívat.
Ta pro nás relevantnější si říká C-Elysée. Bude se vyrábět ve španělském Vigu a má namířeno především na trhy střední a východní Evropy. Prodávat by se ale měla i v „domácím” Španělsku nebo také Turecku a Alžírsku. Pokud už z tohoto zacílení tušíte jistou souvislost s Peugeotem 301, jste na správné stopě - oba vozy jsou technicky prakticky totožné a pokud se 301 má prodávat i u nás, měl by stejný osud postihnout také C-Elysée. Ale „prodejní budoucnost” vozu nechme nyní stranou, raději si proberme, co nabídne.
Po stránce vzhledu je to takové umírněnější pojetí Citroënů posledních let. Kreativita v případě pojetí karoserie velký prostor nedostala, jestli je tomu jinak v případě interiéru zatím nedokážeme říci - do toho nás lidé z automobilky nepustili. Víme však vše podstatné o technice této novinky.
Vůz používá podvozek s rozvorem 2,65 metru a bude mít za úkol nabídnout prostor pro celou rodinu i její zavazadla. Jak moc se to povede v případě pasažérů můžeme jen hádat, pro zavazadla ale má být k dispozici více než obstojných 506 litrů prostoru. Pod kapotou najdeme jeden ze tří motorů - benzinové 1,2 VTi se 72 koňmi resp. 1,6 VTi se 115 koňmi, práci pana Diesela pak hájí agregát 1,6 HDi s 92 koňmi. Převodovky budou k mání manuální i automatické, pouze diesel si bude muset vystačit jen s manuální skříní.
Dynamické parametry vozu neznáme, Citroën se ale pochlubil alespoň se spotřebou dvou slabších jednotek - ta benzinová si má vystačit s rovnými pěti litry paliva na 100 km jízdy v kombinovaném režimu, ta naftová pak se 4,1 litru.
C-Elysée zažije svou veřejnou premiéru v září v Paříži, do prodeje by se měl dostat hned poté.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Citroën C-Elysée bude s největší pravděpodobností válčit i o přízeň českých motoristů
Druhou novinku jménem C4 L zmiňujeme spíše pro zajímavost, neboť do naší blízkosti vůbec vůbec namířeno nemá. Měla by představovat vrchol nabídky Citroënu v nižší střední třídě na trzích jako jsou Čína nebo Rusko a s tím koresponduje i jeho vzezření a technika.
Ve srovnání s C-Elysée nebo i třeba „čínským” C-Quatre jde o elegantní vůz značně nápaditějších tvarů, který kráčí ve stopách nejžhavější novinkách francouzské automobilky. Konec konců, nic jiného mu ani nezbývá, na čínský trh má být uveden krátce po modelech DS3, DS4 a DS5, jejichž příchod předznamenala studie budoucí DS9 a vedle nich by se s fádním designem prostě ztratil.
S atraktivnějším vzhledem koresponduje i technika - v tomto případě zajistí pohon přeplňovaný motor 1,6 THP se 155 nebo 175 koňmi, k dispozici bude i slabší VTi s atmosférickým plněním a 135 koňmi. Převodovky budou v tomto případě pouze šestistupňové, automatické i manuální. Automobilka krom solidní dynamiky slibuje i spoustu prostoru, komfortu a širokou nabídku standardní i příplatkové výbavy.
Tato tvrzení asi těžko kdy ověříme, neboť vůz bude dostupný pouze v zemích, kde se také bude vyrábět - v Číně a Rusku. Jeho produkce ve Wuhanu a Kaluze by měla začít do konce letošního roku, první zákazníci by se pak své „nasypané” C4 měli dočkat v první polovině roku 2013.
Citroën C4 L je vrcholem francouzského kompaktního luxusu pro Čínu a Rusku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda