Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C1 Swiss and Me 2014: off-road do džungle velkoměsta
27.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Francouzský Kolíňan se toho nebojí. Sotva zamrkal kukadly na svět, už tu máme další verzi do party oplastovaných pseudoallroadů.
Francouzský Citroën intenzivně tlačí svojí novou „cé-jedničku“ a ještě před oficiální autosalonovou premiérou v Ženevě zahlcuje postupně internet všemožnými dalšími fotografiemi. Naposledy to byla třídveřová verze, která objasnila, jakou taktiku PSA u nových trojčat zvolí. Nová sada se však netýká přímo sériové podoby, jde o koncept odolnější třídveřové C1, jejíž revírem zůstává velkoměsto a jeho nejbližší okolí.
Koncept nazvaný Swiss & Me se na ženevský autosalon zřejmě chystá, už jen kvůli svému názvu a dalšímu natažení pozornosti k sériovějším provedením. Podle prvních snímků naznačuje snad něco o dalších možných individualizací C1 pro klasický vůz. Nejde jen o barevné provedení evokující barvy švýcarské vlajky (v čele s bílou karoserií okořeněnou červenou střechou a kryty zrcátek), ale také o odolné plasty, které dodávají karoserii robustnější vzhled a trošku svalstva.
Off-roadové nebo spíše allroadové doplňky reprezentují už tradičně mohutnější nelakované lemy blatníků, agresivnější nárazníky a prahy. Vůz však dostal také centrální dvojitou koncovku výfuku a větší spoiler. Další informace už ale bohužel k dispozici nejsou. Proto ještě naposledy připomeňme, že interiér trojice vozů PSA zůstává nadále tabu. Neukázal nám ho Citroën, neukáže ho zřejmě ani Peugeot, Toyota u Ayga, které ještě neznáme ani zvenčí, s největší pravděpodobností také ne. Proto jen rekapitulujeme.
Interiér prý přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce. Zbytek se dozvíme v úterý.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.







V reálu se pseudo-terénní provedení od standardního Citroënu C1 příliš neliší
Citroën C1 Swiss & Me je dalším představitelem crossoverů, které mají plasty leda na ozdobu. Jeho úkolem je přilákat na svůj stánek v Ženevě mimo jiné švýcarskými barvami a názvem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 2 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Číňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 57 minutamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 2 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 5 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch