Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia v ČR prodává nové nejluxusnější modely, Duster s výbavou pojí i neobvyklé motory
5.5.2019 | Petr Prokopec
Je to pochopitelně luxus na poměry Dacie, takže nečekejte nic jako masážní ventilovaná sedadla. Na druhou stranu, kdo jiný vám prodá vrchol své nabídky a nechce za to ani půl milionu?
Dacia má za sebou velice úspěšný rok. Loni celosvětově prodala 700 798 nových aut, tedy o 7 procent více než předloni. Lídrem je hatchback Sandero, ovšem jen globálním pohledem. Pokud se budeme zabývat pouze Evropou, kde mají Rumuni na kontě rekordních 511 622 registrací (+10,3 %), pak na příčku nejvyšší vystoupal Duster. Letošní globální data zatím nejsou známa, v případě Evropy ale značka po každý uplynulý měsíc prodala více aut než v předchozím roce. A Duster je znovu na vrcholu.
Jen u zmíněných dvou modelů ale nezůstaneme, neboť Dacia v České republice prodává vyrukovala s novou limitovanou úroveň výbavy, kterou lze spojit s libovolným modelem z nabídky. Tentokrát zamířila luxusním směrem a nabízí takto v rámci své nabídky nová vrcholná provedení. Jak už to ale u Dacie bývá, vrchol tu znamená něco trochu odlišného než u jiných značek.
Automobilka v závislosti na trzích nazývá své vrcholy Ultimate nebo TechRoad, přičemž u nás jsou k dispozici pod druhým zmíněným označením. Zákazníci se mohou rozhodnout pro dvě nové barvy Fusion Red a Highland Grey, se kterými je možné spojit řadu unikátních designových prvků. Zvenčí se jedná hlavně o zpětná zrcátka či grafické polepy boků, kromě toho dorazila také specifická litá kola. Pro Duster je připravena 17palcová velikost, zbytek modelů si musí vystačit se šestnáctkami.
Za dalšími novinkami je třeba vyrazit do kabiny, kde se úprav dočkaly dveřní panely, výdechy klimatizace, čalounění či koberečky. Stejně jako v rámci exteriéru i v tomto případě hrají prim červený a šedivý odstín, tentokráte ale již došlo na jejich kombinaci. Rozšířena pak byla i základní výbava, do níž se nastěhovala třeba automatická klimatizace, multimediální systém Media Nav Evolution či zpětná kamera. To je skutečně pozoruhodný standard na vozy často nejlevnější značky na trhu.
Zmínit můžeme i ceny, které se navzdory vrcholným specifikacím jednotlivých vozů drží dost nízko. V případě Dacie Sandero startují na částce 293 900 Kč v kombinaci s benzinovým tříválcem (90 koní), za 1,5litrový diesel (95 koní) pak dáte dokonce 346 900 Kč. To je oproti základní variantě téměř dvojnásobek. U Loganu MCV stojí totéž 303 900 Kč resp. 356 900 Kč, Lodgy startuje se 102koňovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru na 316 900 Kč, 115koňový diesel 1,5 pak vysaje z vaší peněženky 401 900 Kč. Nás ale v tuto chvíli nejvíce zajímá Duster.
Nejde jen o to, že je to nejžádanější model, kromě nové úrovně výbavy je totiž k dispozici také s novým přeplňovaným motorem od Renaultu s neobvyklým 1,3litrovým objemem. Pohonná jednotka nabídne 130 či 150 koní, přičemž rumunské SUV s ní zvládne dosáhnout nejvyšší rychlosti 191, respektive 200 km/h. Na měření sprintů na stovku pak sice zatím ještě nedošlo, kilometr s pevným startem ale novinka zdolá za 32,1 resp. 31 sekund. V rámci spotřeby paliva byste se však pokaždé měli pohybovat v průměru okolo 6 litrů na sto kilometrů. Tedy v případě aktuálně nabízených předokolek - v létě bude nová jednotka k mání také v kombinaci s pohonem 4x4.
Duster s novým motorem a 130 koňmi je k mání od 370 900 Kč, objednat jej totiž již od úrovně výbavy Comfort. Silnější varianta pak startuje se stupněm Prestige na sumě 412 900 Kč, za specifické provedení TechRoad pak dáte s novou jedna-trojkou 402 900 Kč, respektive 417 900 Kč. S atmosférickou jedna-šestkou je nová edice k mání od 354 900 Kč. Ani nejvyšší specifikace Dusteru se tak cenou neblíží hranici 500 tisíc Kč, pozoruhodné.
Nová limitovaná edice TechRoad je k dispozici v červeném...
...nebo šedém odstínu. Interiéry se ale již neliší při užití jakéhokoliv laku
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva