Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift

Italové jsou experti ve schopnosti udělat z ne zase tak výjimečných záležitostí věci výjimečně působící a jejich dnešní novinka toho nejlepším důkazem. Ferrari F8 Tributo je pouze facelift modelu 488 GTB a „nenový” není jen tím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift

28.2.2019 | Petr Prokopec

Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové jsou experti ve schopnosti udělat z ne zase tak výjimečných záležitostí věci výjimečně působící a jejich dnešní novinka toho nejlepším důkazem. Ferrari F8 Tributo je pouze facelift modelu 488 GTB a „nenový” není jen tím.

Kreativitou Ferrari v případě jmen jeho modelů jsme se kdysi zaobírali velmi detailně. Na první pohled je to chaos bez jakéhokoli smyslu a přímé návaznosti, který dokáže zmást i lidi, kteří se o auta zajímají docela do hloubky. To je ale jen zdání, ve skutečnosti jde o promyšlený marketing, který se z každé novinky pokouší dělat co nejunikátnější model, i když kolikrát vůbec nejde ani o zcela nový vůz. Tuto praxi uplatňuje Ferrari už léta a pod jejím kotlem postupně přikládá - jeho dnešní premiéra budiž toho nejlepším důkazem.

Ferrari totiž dnes představilo model F8 Tributo, který už tím působí jako něco velmi nového. Z aktuálně vyráběných typů žádné Ferrari písmeno F ve jméně nenese a po konci model F12 ani neneslo. Jenže zdání opět klame. Formálně jde sice o nástupce modelu 488 GTB, fakticky ale nelze o ničem novém hovořit. Italové pouze vzali dosluhující, už tak jednou modernizované osmiválcové kupé, osadili jej novým bodykitem a pohonné jednotce přidali na výkonu. Platforma se však nezměnila, stejně jako zůstává shodná pohonná jednotka usazená za sedadly. A jak za chvíli poznáme, i ony modifikace jsou poněkud recyklované.

Nové jméno F8 Tributo každopádně odkazuje dosud používané na osmiválcové ústrojí 488, jemuž značka prý vzdává hold. Dvakrát přeplňovaný 3,9litrový agregát nově produkuje 720 koní, tedy o 50 více než v případě předchůdce. Očekávat tedy máme litrový výkon 185 koní, který je vůbec nejvyšší v historii standardních osmiválcových modelů značky. Dostupný je ovšem pouze při natankování 98oktanového benzinu.

Automobilka přitom nezmiňuje, že pohonná jednotka je nejspíše identická s předchozí speciální verzi 488 Pista, takže ani tady o úplnou novinku nejde. Výkon 720 koní tomu nasvědčuje, jeho špička navíc v obou případech přichází ke slovu v osmi tisících otáčkách. Identický je pak i točivý moment 770 Nm, nicméně v případě novinky jej máte k dispozici v 3 250 ot./min., tedy o dvěstěpadesát otáček později. V kombinaci s relativně vyšší hmotností se tak Tributo nemůže pochlubit natolik oslňující dynamikou. Ačkoliv pomalé není ani omylem.

Než se ke zrychlení či maximálce dostaneme, uděláme ještě kratší zastávku u hmotnosti. Ta vůči Ferrari 488 GTB poklesla o 40 kilogramů na 1 330 kg, stále je však o trochu vyšší - konkrétně o padesát kilo - těžší než „Pišta“. Počítat s ní navíc nemůžete u ryze standardního modelu, nýbrž u verze osazené příplatkovými karbonovými prvky. Pokud ovšem finální účet pomalu nezdvojnásobíte, můžete oproti předchozímu osmiválci počítat se slabší dietou, než je ta uváděná.

Právě tyto drobné nuance nakonec vedly k tomu, že Tributo zvládá sprint na stovku za 2,9 sekundy a na dvoustovku za 7,8 sekundy, zatímco předchozí limitka se pyšnila časy 2,85 a 7,6 sekundy. Nejvyšší rychlost 340 km/h je však již zmiňována u obou vozů, stejně jako lze v obou případech počítat se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Od hnacího ústrojí se tedy můžeme přesunout k dalším modifikacím vůči předchůdcům, které z Ferrari F8 Tributo mají dělat nový vůz, stejně jako položení nového asfaltu v Česku stačí k tomu, aby se dálnice D1 proměnila ve zcela novou komunikaci. Automobilka přitom zmiňuje hlavně novou verzi dynamického systému Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), který navyšuje ovladatelnost při jízdě na limitu a který lze vůbec poprvé aktivovat skrze ovladač Manettino na volantu. Průměr jeho věnce byl přitom kvůli větší kontrole na voze zmenšen, technologie Side Slip Angle Control ve verzi 6.1 pak zaručuje větší zábavu při zachování bezpečnosti a dokonce i při navýšení komfortu.

Pár slov musíme zmínit i o samotném bodykitu či nových světlech. Také v tomto případě totiž Ferrari čerpalo přímou inspiraci u modelu Pista, jen díky instalaci identických kanálků upravujících proudění vzduchu, jenž mají svůj původ ve světě Formule 1, totiž došlo k 15procentnímu navýšení přítlaku vůči předchozímu osmiválcovému kupé. Aerodynamicky účinnější je pak Tributo o 10 procent, což má mimo jiné napomoci i snížit spotřebu. Ta však momentálně nebyla upřesněna.

Dodat pak již lze pouze novinky v interiéru, které kromě volantu souvisí s výdechy klimatizace či modernizací multimediálního systému. Jeho součástí je přitom i 8,5palcový displej, ten však nenajdete uprostřed, nýbrž před spolujezdcem. Do dění je tedy vtažen nejen řidič, ale i jeho pasažér. Něco takového ale samozřejmě nabízelo i Ferrari 488 GTB, skutečně nové je tedy v případě aktuálně představeného osmiválcového kupé pouze jeho možná i trochu podivný název.


Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift - 1 - Ferrari F8 Tributo 2019 prvni sada 01Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift - 2 - Ferrari F8 Tributo 2019 prvni sada 02Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift - 3 - Ferrari F8 Tributo 2019 prvni sada 03Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift - 4 - Ferrari F8 Tributo 2019 prvni sada 04Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift - 5 - Ferrari F8 Tributo 2019 prvni sada 05Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift - 6 - Ferrari F8 Tributo 2019 prvni sada 06
Nové Ferrari F8 Tributo je vlastně jen předchozí verze 488 Pista s odlišným bodykitem

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše