Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny
22.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italská automobilka Ferrari oficiálně poodhalila některé technické detaily nástupce supersportu Enzo. Základem bude opravdu 6,3 V12 z Berlinetty.
Snad se na Italy ani nemůžeme zlobit, že nám místo skutečně hodnotných informací o nástupci modelu Enzo a následníkovi tradice „to nejlepší ze stáje“ hází pouze bezvýznamné drobky. Stejně po nich většinou skočíme jako pes po sucharu, protože... je to prostě Ferrari. Následující detaily o novince však můžeme vhledem k dříve uvedenému považovat téměř za vánoční dárek. Automobilka sice nic zásadně nového ve svém článku v oficiálním magazínu nezveřejnila, minimálně ale potvrdila spoustu tušeného.
Předně si můžeme z virtuálního seznamu očekávaného odškrtnout vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru z modelu F12 Berlinetta o výkonu 740 koní a točivém momentu 690 newtonmetrů. Vůz s předběžným pracovním označením F70 a interním kódem F150 jej podle Ferrari skutečně dostane, každopádně se má ale jednat o „jeho další evoluci s hybridní technologií Hy-Kers“, představené na ženevském autosalonu v roce 2010. Automobilka přiznává, že se nejedná pouze o technologii vedoucí ke zvýšení výkonu, ale také ke snížení emisí.
Ferrari odhaduje, že elektromotor s akumulátory zkrátí čas akcelerace z 0 na 200 km/h přibližně o deset procent a sníží emise oxidu uhličitého až o čtyřicet procent. Jestli jde o čísla srovnávaná s Enzem nebo stejným automobilem bez této technologie, tisková zpráva neuvádí. Hy-Kers je podle Ferrari plně integrován do pohonu a spolupracuje se systémem vektorování síly směrující na kola, trakční kontrolou a elektronický přerozdělováním brzdné síly.
Kapacita akumulátorů instalovaných ve voze známá není, Ferrari však tvrdí, že velikost a hmotnost byla s ohledem na zaměření auta fundamentální a první housle hrál výkon. Ten automobilka rovněž neprozradila, potvrdila ale dříve avizované - počet koní (nebo kW, podle toho, jak si vyložíte slovo „power“) dodaných elektromotorem bude rovný hmotnosti systému v kilogramech. Jinak řečeno, pokud bude hybridní jednotka vážit 100 kg, dodá sedmistupňové dvouspojkové převodovce 100 koní nebo kilowatt.
Něco málo prozradila italská stáj také ke zbytku konstrukce. Na její vývoj dohlížel Rory Byrne, který Ferrari přivedl k jedenácti titulům mistra světa v F1. Chloubou má být především karbonový monokok vyrobený ve vlastní režii a sestavený ze čtyř druhů tkaniny z uhlíkových vláken. Výsledkem je o 27 procent vyšší torzní tuhost karoserie ve srovnání s Enzem a o 22 procent vyšší odolnost vůči ohybu.
Akumulátory a palivová nádrž budou z důvodu koncentrace hmotnosti a snížení těžiště soustředěny v blízkosti středu auta, bezprostředně za kabinou. Z důvodu zachování integrity bude interiér kompletně stavěn na míru každému zákazníkovi. Pevné sedadlo bude přizpůsobeno řidiči, stavitelný bude sloupek volantu a pedálová skupina.
Tohle první majitel bezesporu ocení, poněkud komplikovanější to však bude mít člověk kupující F70 jako ojetinu, obzvlášť v případě, kdy jeho fyziognomie bude od prodávajícího diametrálně jiná. Také je ale možné, že Ferrari myslelo i na to a v případě opětovného prodeje každý vůz za patřičnou částku rádo upraví. Při světové premiéře nám tohle a spoustu dalšího jistě rádo sdělí.
Skutečnou podobu vozu se Ferrari zatím podařilo udržet v tajnosti, náznakem jsou pouze dvě fotografické upoutávky
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před hodinou - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 17 minutami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před hodinou - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
před 3 hodinami - O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz