Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet

V případě větší pětistovky zatím Italové nemají co modernizovat. Do Ženevy tak pro nový rokpřivezou alespoň nové pohonné jednotky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet

22.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V případě větší pětistovky zatím Italové nemají co modernizovat. Do Ženevy tak pro nový rokpřivezou alespoň nové pohonné jednotky.

Ženevský autosalon očividně začal o nějakých čtrnáct dní dříve. Prakticky již třetí den v kuse totiž představujeme nové modely, které ve Švýcarsku zažijí svou výstavní premiéru. Kromě francouzských, německých či švédských značek nebudou na motor show chybět ani Italové, kteří pro klientelu s vyššími příjmy odhalí nové Ferrari F70. Do mainstreamu pak zamíří Fiat 500L, a to s dvojicí nových motorů. Jedna je přitom k mání již nyní, tu druhou bude možné objednávat od března.

Tou známou pohonnou jednotkou (kterou doposud bylo možné pouze předobjednávat) je dvouválec 0,9 TwinAir Turbo naladěný na 105 koní a 145 Nm točivého momentu, díky čemuž větší Pětistovka zvládne zrychlit z klidu na stovku za 12,3 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 180 km/h, zatímco průměrná spotřeba by měla poklesnout na 4,8 l/100 km. Samozřejmě za předpokladu, že nebudou obsazena všechna místa k sezení a řidič nebude stát na plynovém pedálu.

Druhou pohonnou jednotkou je pak 1,6litrový turbodiesel MultiJet II. I ten produkuje 105 koní, točivý moment činí až 320 Nm. Sprint 0-100 km/h tak Fiat 500L zvládne za 11,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 181 km/h. Žíznivost tohoto modelu by pak v kombinaci se šestistupňovým manuálem (určený také pro TwinAir) měla činit dokonce jen 4,5 l/100 km.

Pro benzinový model jsou již k dispozici české ceny, které ve verzi Plus startují na částce 344 900 Kč, za lépe vybavený model Lounge pak zaplatíte o čtyřicet tisíc korun navíc. Fiat 500L MultiJet by pak měl jen lehce přesáhnout cenu verze vybavené tímtéž motorem, ovšem naladěným na 105 koní. Ta přitom ve výbavě Lounge vrcholí sumou 454 900 Kč.


Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 1 - Fiat 500L Geneva 2013 01Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 2 - Fiat 500L Geneva 2013 02Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 3 - Fiat 500L Geneva 2013 03Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 4 - Fiat 500L Geneva 2013 04Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 5 - Fiat 500L Geneva 2013 05Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 6 - Fiat 500L Geneva 2013 06Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 7 - Fiat 500L Geneva 2013 07Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 8 - Fiat 500L Geneva 2013 08Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 9 - Fiat 500L Geneva 2013 09Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 10 - Fiat 500L Geneva 2013 10Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 11 - Fiat 500L Geneva 2013 11Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 12 - Fiat 500L Geneva 2013 12Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 13 - Fiat 500L Geneva 2013 13Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 14 - Fiat 500L Geneva 2013 14Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 15 - Fiat 500L Geneva 2013 15Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 16 - Fiat 500L Geneva 2013 16Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 17 - Fiat 500L Geneva 2013 17Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 18 - Fiat 500L Geneva 2013 18Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 19 - Fiat 500L Geneva 2013 19Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 20 - Fiat 500L Geneva 2013 20Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 21 - Fiat 500L Geneva 2013 21Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 22 - Fiat 500L Geneva 2013 22Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 23 - Fiat 500L Geneva 2013 23Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 24 - Fiat 500L Geneva 2013 24Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 25 - Fiat 500L Geneva 2013 25Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 26 - Fiat 500L Geneva 2013 26Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 27 - Fiat 500L Geneva 2013 27Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 28 - Fiat 500L Geneva 2013 28Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 29 - Fiat 500L Geneva 2013 29Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 30 - Fiat 500L Geneva 2013 30Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 31 - Fiat 500L Geneva 2013 31Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 32 - Fiat 500L Geneva 2013 32Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 33 - Fiat 500L Geneva 2013 33Fiat 500L 2013 dorazí s dvouválcem 0,9 TwinAir i turbodieselem 1,6 MultiJet - 34 - Fiat 500L Geneva 2013 34
Fiat 500L se na ženevském autosalonu představí s motory 0,9 TwinAir Turbo a 1,6 MultiJet II

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.