Reklama

Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii

V Evropě je Bravo přesluhujícím modelem, v Brazílii naopak docela čerstvým zbožím. Takhle si v Jižní Americe představují jeho sportovní verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii

25.10.2012 | Miro Mihálik | 5 příspěvků

V Evropě je Bravo přesluhujícím modelem, v Brazílii naopak docela čerstvým zbožím. Takhle si v Jižní Americe představují jeho sportovní verzi.

Italský Golf je na trhu od roku 2007 a za celou dobu své existence se nedočkal motorizace, která by z něj udělala skutečného konkurenta Volkswagenu GTI, Méganu RS nebo Astry OPC. Jeho nejsilnější motorizací se stal dvoulitrový diesel MultiJet o výkonu 165 koní, který navíc už vypadl z nabídky, takže dnes zájemce o něj víc než 140 koní ze čtyřválce 1,4 MultiAir prostě nedostane. Jistě, lze tvrdit, že je zde Alfa a výkon nakonec není vše, ale všichni, kteří máte Bravo rádi, řekněte sami, nelíbilo by se vám tohle v garáži?

Bravo Xtreme je dílem stylistického centra Fiatu v brazilském Belo Horizonte a momentálně jej můžou spatřit návštěvníci autosalonu v Sao Paolo. Nepředpokládá se, že by se mělo dostat do výroby, ačkoli vyloučit to také zcela nelze. Bravo se totiž v Jižní Americe vyrábí a prodává jen od roku 2010, a proto je tam považováno za poměrně čerstvou novinku. Facelift spojený s představením sportovní verze by teoreticky mohl na silnici tohle auto dostat.

Čím se liší od své evropské předlohy. Viditelně především kompletně přepracovanou přídí, která se vzhlédla buď v jednodílných maskách Audi, případě podobně koncipovaných předních částí posledních Fordů. Přestože chybí logo, velký bílý nápis Fiat na mřížce chladiče nenechává ani z dálky nikoho na pochybách, odkud tento vůz pochází. Agresivně vypadající čumák doplňují bumerangovité pásy LED a karbonové lízátko (i když podle tvaru spíše jazyk) pod nárazníkem.

Také na bocích se objevily značně vystouplé nástavce vyrobené z karbonového kompozitu a podobné téma se objevuje rovněž ve spodní části zádě. Karbon, lomené (patrně) mlhovky po stranách a dva laufy nového výfukového systému. Ty zde nejsou jen pro parádu. Bravo Xtreme má pod přední kapotou přeplňovaný motor s výkonem 253 koní při 6 600 ot./min a maximálním točivým momentem 332 newtonmetrů při 5 000 ot./min. Informace k pohonné jednotce jsou nekompletní, předpokládáme ale, že by se mohlo jednat o vyladěný MultiAir o objemu 1,4 litru.

Podle dostupných zpráv byl podvozek auta snížený o 5 mm a tlumiče i pružiny mají být ve srovnání se sériovým autem o deset procent tužší. Změnami prošla i kabina. Fotky chybí, ale třeba otáčkoměr dostal červený podklad, kdežto tachometr je bílý. I kdyby se vám ale Bravo Xtreme líbilo už od pohledu na jeho exteriér, nic vám to platné patrně nebude. Do Evropy se nedostane a navíc se jeho nástupce možná změní v SUV.

Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 1 - Fiat Bravo Xtreme 01Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 2 - Fiat Bravo Xtreme 02Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 3 - Fiat Bravo Xtreme 03Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 4 - Fiat Bravo Xtreme 04Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 5 - Fiat Bravo Xtreme 05Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 6 - Fiat Bravo Xtreme 06Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 7 - Fiat Bravo Xtreme 07
Brazilský koncept sportovního Brava dostal 253 koní

Zdroj: Autoblog.it, carros.ig.com.br

Miro Mihálik

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše